شهرستان ها

تالاب گندمان در چهارمحال و بختیاری پس از 15سال احیا شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از 15 سال ودر ۵ مرحله تالاب گندمان دومین تالاب چهارمحال وبختیاری احیا شد.

مدیرکل محیط زیست استان:


به گزارش ایلنا، سعید یوسف پور اظهار داشت: تالاب گندمان به مساحت هزار هکتار است که با احداث بند چغاخور حق آبه گندمان به این تالاب نرسید و ۱۵ سال تالاب بر اثر خشکیدگی با آتش سوزی‌های متعدد مواجه شد که در یک برنامه مدون از سال ۸۹ فرایند احیای تالاب در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، حذف کانون گردوغبار بخش گندمان، تعدیل آب وهوا و رویش بیش از ۱۳۰ نوع گیاه متنوع تالابی، زمستان گذرانی پرندگان مهاجر پیامد‌های احیای تالاب گندمان است.

یوسف پور خاطرنشان کرد: در آخرین سرشماری زمستانه پرندگان تالاب، بیش از ۲۰ هزار پرنده در ۶۰ گونه از شمال سیبری هم اکنون در تالاب گندمان زمستان گذرانی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مشارکت جوامع محلی و همکاری تنگاتنگ مردم با کارشناسان اداره کل در برنامه‌های احیای تالاب یکی از موثرترین عوامل احیای تالاب گندمان بود.

به گزارش ایلنا تالاب گندمان در سال ۱۳۵۲ ثبت دفتر پرندگان آبزی لندن شده است که احیای آن دوباره آن را به چرخه تلاب‌های کشور بازگرداندند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا