شهرستان ها

تانکرهای آبرسانی به عشایر گچساران فرسوده است/ افزایش تنش آبی

یاسوج_ رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: چهار تانکر آبرسانی سیار در گچساران وجود دارد که همگی دارای عمر بالای ۱۵ سال و فرسوده هستند.

با گزارش خبرگزاری مهر، منصور الوند فر افزود: ۱۰۰ منبع ذخیره آب برای مناطق عشایری این شهرستان از جمله باباکلان، دریلا، چک بزپا، آب گندی، تنک زالی، دشت گازال، دشت گل و کوه سرخ، پاکو و حوزه باشت نیاز است.

وی ابراز داشت: تداوم خشکسالی موجب شده چشمه‌های مناطق عشایری کم آب و یا خشک شده و تنش آبی منطقه روز به روز افزایش یابد و تأمین و تکمیل ناوگان آبرسانی به مناطق عشایر این شهرستان نیز نیازمند اعتبارات جدید است.

الوند فر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ منبع ذخیره آب در مناطق مختلف عشایری این شهرستان ساخته شده است، اظهار کرد: برای ساخت ۲۲ منبع ذخیره آب در سال جاری بیش از ۱۷ میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی نفت اختصاص یافت که از این تعداد تاکنون ۱۳ باب تکمیل شده و مابقی در دست ساخت است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: همچنین برای تأمین زیر ساخت‌های عشایری این شهرستان بیش از ۳۵ میلیارد ریال از محل آلایندگی نفت امسال اختصاص یافت.

وی بیان کرد: توزیع هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال، طرح آبرسانی به شرق گچساران با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بهسازی «آب نمای دریلا» از سال گذشته تاکنون در این شهرستان انجام شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا