شهرستان ها

تایید ۱۶۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در فارس



مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با اشاره به تایید ۱۶۰ هزار متقاضی تایید شده نهضت ملی مسکن در فارس، گفت: ۵۶ هزار متقاضی در سبد بنیاد مسکن است که از این تعداد ۲۴ هزارنفر واریزی اولیه داشته اند و تاکنون برای ۲۰ هزار نفر پروانه ساخت صادر شده است.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا حمیدی امروز ۱۸ مهرماه در  یک نشست خبری با اشاره به اینکه حدود ۱۴ هزار پروژه مسکن ملی در استان درحال اجرا است، افزود: تاکنون برای ۲۴ هزارو ۹۲۰ پروژه تخصیص زمین داده شده است که برخی از آنها از سوی کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی بوده است.

وی با بیان اینکه فارس بزرگترین تامین کننده زمین در نهضت ملی مسکن است، ادامه داد: ۳ هزار روستا در سطح استان وجود دارد که ۲هزار و  ۳۳۸ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

حمیدی با اشاره به اینکه امسال و سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ روستا در فارس بازنگری شده است، گفت: انیدواریم در سفر پیشرو هیات دولت به فارس اعتبار خوبی برای تهیه طرح های هادی و اجرای آن در دستور کار  قرار بگیرد.

وی افزود: روستا به چند دلیل مهم است، چرا که  تامین کننده تولید ، محور امنیت و بالا بردن نرخ جمعیت آوری وخانواده است .

2

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه باید روستاها را زنده و شاداب نگه داریم، تصریح کرد: برای بعضی روستاهای استان برنامه هدف گردشگری در نظر گرفته شده است و در سال های گذشته روی کالبد روستا کارهای زیادی انجام داده ایم اما امروز مشکل اصلی روستاها اقتصاد آن است.

حمیدی با اشاره به اینکه طرح منظومه روستایی( توسعه، پیشرفت و آبادانی) روستا در راستای کمک به اقتصاد روستا در دستور کار بنیاد مسکن است، گفت: در مسکن روستایی وام از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: هویت بخشی به خانه و املاک روستایی نیز مدنظر است و ۲۹۹ هزار خانه روستایی  و ۴۶ هزار خانه شهری با همکاری اداره کل ثبت املاک استان سند دار و در مجموع۳۵۰ هزار خانه روستایی و شهری سند دار شده است.

وی افزود: سالانه حدود ۱۰ هزار خانه روستایی در دستور  کار برای ثبت سند است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس به پروژه های بهسازی این اداره اشاره کرد و افزود: ۴۳۸ پروژه اجرای بهسازی شامل پل تک لبه جوی و… و ۴۵۰ پروژه مشارکتی با دهیاری ها انجام‌گرفته است، امسال نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ متر مربع از معابر روستاها آسفالت شده و این عملیات ادامه دارد.

وی یکی از وظایف بنیاد مسکن شناسایی و بازسازی خانه های فرسوده در سطح استان است، گفت: در هر جای کشور حادثه غیر مترقبه ای اتفاق می افتد، بنیاد مسکن آوار برداری خانه ها را تا احداث پیگیری می کند.

حمیدی با اشاره به سفر پیش رو رئیس جمهور و هیأت دولت به فارس ، تاکید کرد: اولویت اصلی ما در این سفر تامین عزت مردم و استان فارس است و هدف این است خانه ای برای مردم ساخته شود‌.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس به اشاره به موضوع مسکن روستایی ، اظهارداشت: در زلزله اخیر اوز  حدود ۳۰۰ خانه آسیب دیده است و مصوبه بازسازی خانه ها تایید شده است.

وی با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن ساز برای افراد محروم جامعه خانه می سازد و چون از یکسری مالیات ها معاف است بهای خانه ها بسیار پایین است، تصریح کرد: باید کمک کنیم تا خیرین به کمک خانواده های دو معلول و بالاتر بیایند؛ خیرین دنبال مسیری برای کمک هستند اما متاسفانه این‌مسیر را نتوانستیم به خوبی برای آنها ایجاد کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا