شهرستان ها

تبیین نقش شهدا در فرهنگ غنی دینی وظیفه همه مسئولان

فسا- در جلسه ساماندهی یادمان‌های شهدای شهرستان فسا، بر ضرورت تبیین نقش شهدا در ترویج فرهنگ غنی دینی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان فسا پیش از ظهر چهارشنبه با حضور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فسا برگزار شد.

در این نشست مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس با تاکید بر اینکه ۱۴۰ نقطه شهری استان فارس میزبان شهدای گمنام است، اظهار داشت: ۱۵ شهید گمنام در ۷ نقطه از شهرستان فسامدفون هستند که همین تعداد فسا را جزو شهرستانهای برجسته در زنده نگاه داشتن یاد شهدا مطرح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یادمان شهدا بستر و فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگی است، تصریح کرد: همین امر بر ضرورت توجه ویژه مسئولان خصوصاً شهرداری‌ها برای ساماندهی یادمان و المان شهدا دلالت دارد.

سردارکوشکی افزود: آوازه شهدای شاخص و سرافراز شهرستان فسا خصوصاً سردار شهید جاویدی در اقصی نقاط کشور پیچیده و همین باعث فراهم شدن زمینه برخورداری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان را فراهم آورده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش بخش دیگری از سخنان خود از فرماندار ویژه فسا به عنوان رئیس هیئت امنای یادمانهای شهدای گمنام این شهرستان خواستار تبیین ارزشهای شهدا و امور مربوط به هیأت‌های امنای یادمان‌های شهدای گمنام در این شهرستان شد.

ساماندهی و هماهنگی‌های بین بخشی دستگاه‌های مختلف برای به نتیجه رساندن کامل یادمان‌های شهدای گمنام فسا از دیگر نکاتی بود که سردار کوشکی به آن اشاره داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که هیأت امنای یادمان‌های شهدای گمنام بتواند در فرآیند فرهنگ‌سازی و گام برداشتن به سمت ارتقای فرهنگ ایثارگری و تشریح جان فشانی‌های شهدا، نقش مؤثری را ایفا کند.

عملکرد درخشان مردم فارس در دوران دفاع مقدس

در ادامه فرماندار ویژه فسا نیز در سخنانی شهدا را مهمترین رکن و عنصر قدرت نرم دشمن خواند و اظهار کرد: شهدای ما به عنوان مهمترین رکن و عنصر قدرت نرم در جریان آفرینی‌های فرهنگی متمایز و برجسته هستند و هیچگاه جایگاه و رسالت آنها کم اثر نخواهد شد.

علیرضا فیروزی بر ضرورت تبیین نقش شهدا در روند ایجاد فرهنگ غنی دینی برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: تحقق این امر باید از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

وی با تاکید به پرونده درخشان مردم این شهرستان در دواران دفاع مقدس افزود: این کارنامه درخشان باید همواره محفوظ بماند تا یاد و خاطره شهدا به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، در مجموع ۱۵ شهید گمنام در یادمانهای شهدای گمنام شهرستان فسا مدفون‌هستند که از این تعداد ۵ شهید در تپه شهدای گمنام‌شهر فسا، ۲ شهید در تپه شهدای میانشهر، ۲ شهید در دانشگاه علوم‌پزشکی فسا، ۲ شهید در دانشگاه آزاد این شهرستان، ۱ شهید در تیپ انصار الحجه (ع)، ۲ شهید در تپه شهدای شهر دوگان و ۱ شهید در گلزار شهدای شهر فسا آرمیده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا