شهرستان ها

تجمع ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در مقابل استانداری خوزستان

ایثارگران و سهام داران طرح جفیر در تجمع امروز صبح در مقابل استانداری خوزستان، خواستار پرداخت غرامت از سوی مسببین نابودی اموال و امکانات طرح عظیم جفیر شدند.


به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ایثارگران و سهامداران طرح جفیر در جریان تجمع خود در مقابل استانداری خوزستان ضمن درخواست پایان بخشی به ماجرای واگذاری اراضی ملی طرح عظیم جفیر، و صدور سند بنام ایثارگران به ایلنا گفتند: چرا کسی جلوی واگذاری  اراضی جفیر  به دلالان و منفعت طلبان را نمی‌گیرد و دستگاه‌های واگذار کننده چرا نمی‌خواهند پاسخگو باشند.

آنها افزودند: چه اراده فرا قانونی در پشت این ماجرا وجود دارد که با دهن کجی آشکار به مسئولان  و ایثارگران مظلوم بعداز این همه سال تخریب اموال و دارایی‌های ایثارگران،  باز هم اصرار به نادیده گرفتن حق و حقوق ایثارگران می شود. واقعا چه دستگاهی مسئولیت پیامدهای طرح جفیر  را بر عهده خواهد گرفت؟ 

این ایثارگران می گویند:  ماجرای طرح جفیر یک مسئله مهم و عمومی است و قطعا دستگاه های نظارتی و قضایی این ماجرا را رصد خواهند کرد و اجازه این بدعت  را به مفسدان اقتصادی، دلالان و منفعت طلبان  نخواهند داد.

یکی از این تجمع کنندگان می گوید: ما ضمن درخواست شفاف سازی، حسابرسی و اعلام جرم انگاری در این ماجرا، خواستار پرداخت غرامت از سوی مسببین نابودی اموال و امکانات  طرح بزرگ جفیر هستیم.

یکی دیگر از این سهامداران می گوید: چرا بعد از ۲۸ سال هنوز تکلیف ما و ماجرای این طرح مشخص نیست. اعتبارات تخصیص یافته به این طرح بزرگ ملی که به نام ایثارگران، رزمندگان و خانواده های شهدا مزین شده ولی به کام دیگران تمام شده است. باتوجه به اینکه پروژه جفیر جزو طرح 550 هزار هکتاری رهبری در شبکه‌های فرعی می‌باشد، سازمان آب و برق خوزستان باید در کمترین زمان ممکن این طرح را در قسمت‌های تامین، انتقال و توزیع آب در شبکه های 1و2 آماده اجرای شبکه های فرعی نماید و اتحادیه مربوطه نیز از طریق مراحل قانونی خود را به آمادگی لازم برای ایجاد هماهنگی بین تعاونی‌هایی که موجب تشکیل این اتحادیه شده‌اند و باید از این اراضی بهره برداری کنند، به سرانجام برساند.

این ایثارگران می گویند: تا رسیدن به حقوق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد.

IMG-20230613-WA0022

 

IMG-20230613-WA0024

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا