شهرستان ها

تحصیل ۶۲۹ دانشجوی خارجی در دانشگاه های کلان منطقه یک سلامت

ساری- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار دانشجو در شش دانشگاه کلان منطقه یک سلامت تحصیل می کنند که ۶۲۹ نفر خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو قاسم‌پوری عصر سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی بین‌المللی سازی در مازندران گفت: وضعیت رشته مقاطع در شش دانشگاه کلان منطقه مجموعاً ۳۸۹ رشته است و دو هزار و ۱۱۶ استاد و ۲۷ هزار و ۳۹۲ دانشجو در این شش دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی با اظهار این که ۲۷ هزار و ۳۹۲ دانشجو در ۳۸۹ رشته مقاطع در شش دانشگاه کلان منطقه در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت بین المللی این شش دانشگاه از لحاظ پذیرش دانشجو خارجی از سال ۹۳ آغاز شد که اکنون ۶۲۹ دانشجوی خارجی هم اکنون در این ۶ دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

این مسئول با اشاره به حضور ۲۶۹ دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ادامه داد: در مازندران پذیرش دانشجوی خارجی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است که اکنون تعداد آنان به ۴۶ نفر رسیده است.

قاسم‌پوری مطرح کرد: در راستای بین‌المللی سازی تفاهمنامه های متعددی از سوی دانشگاه‌های کلان منطقه با کشورهای همسایه منعقد شده است که گام مثبتی در این حوزه قلمداد می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا