شهرستان ها

تحقق عدالت باید به دغدغه جدی مطالبه گران سطح جامعه بدل شود

قزوین-دبیر مجمع مطالبه گران استان قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که در موضوع عدالت دچار عقب ماندگی هستیم لذا مطالبات جامعه باید در مسیر تحقق عدالت شکل بگیرد.

وحید آجرلو در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این موضوع که عدالت خواهی و مطالبه گری دو موضوع مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و نیز با گذر از دوران‌های مختلف و چالش‌های متعدد همچنان آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است اظهار کرد: مجمع مطالبه گران استان قزوین در نظر دارد با گرد هم آوردن افراد دغدغه‌مند در حوزه مطالبه گری از جمله اشخاصی که در فضای مجازی، از طریق رسانه‌ها و یا در سطح محلات با روش‌های گوناگون به موضوع مطالبه گری و براورده کردن حقوق جمعی تلاش می‌کنند را گرد هم آورد.

این فعال سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: تجربه ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون نشان می‌دهد در هر نقطه‌ای که مردم به صورت خودجوش وارد عمل شده اند و مطالبه‌ای را پیگیری کرده اند به نتیجه مطلوب نیز دست یافته ایم.

رئیس مجمع مطالبه گران استان قزوین ادامه داد: پس از شکل گیری انقلاب یکی از اولین چالش‌های پیش روی مردم و نظام نا امنی‌هایی از جمله ترور و ایجاد اغتشاش، دزدی و… رویدادهایی از این دست بود که در این زمینه مردم پای کار آمدند و کمیته انقلاب اسلامی در همین زمینه شکل گرفت و در ادامه باید گفت که نهضت سواد آموری، بسیج و سپاه با ترتیبی از این جنس شکل گرفتند و به ما این پیام را می‌رساند که هرگاه در موضوعی یک هسته مردمی شکل بگیرد می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

آجرلو اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز بارها در بیانات متعدد خود اشاره کرده اند که ما در موضوع عدالت دچار عقب ماندگی هستیم، بدیهی است که خارج از مسئولیت قوای سه گانه یک خواست و تلاش عمومی برای رسیدن به عدالت واقعی باید از سوی مردم در جامعه شکل بگیرد و ما نیز تلاش می‌کنیم یکی از اهرم‌هایی باشیم که این چرخه و روند را ایجاد کنیم.

این فعال سیاسی و اجتماعی بیان کرد: مردم باید در این زمینه پای کار بیایند و مطالبه گری را در مسیر درست خود پیش ببرند، برخی افراد در این زمینه پیشران هستند و مجمع مطالبه گران تلاش می‌کند این افراد را به جهت پیشبرد سریع‌تر در دامنه هدف در کنار هم قرار دهد و با حمایت و آموزش موضوع مطالبه گری را به یک دغدغه جدی عمومی بدل نماید.

وی یادآور شد: ما معتقدیم قانون اساسی پاسخ گوی تمام نیازها است و در کشور چالش غیر قابل حل نداریم با این حال برخی بندها مغفول مانده اند که باید آگاهی‌ها را نسبت به بخش‌های مختلف قانون افزایش داد، ما می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های قانون در راستای تحقق عدالت بهره ببریم و در این راستا دست تمام افرادی که می‌خواهند در این زمینه همراه ما باشند را می‌فشاریم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا