شهرستان ها

تحقق ۸۴ درصدی تسهیلگری اشتغال مددجویان در اردبیل

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۸۴ درصدی تسهیلگری اشتغال مددجویان با تلاش مجموعه بهزیستی تا پایان آذر ماه سالجاری در اردبیل محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه تسهیلگری اشتغال مددجویان اظهار کرد: ۸۴ درصدی تسهیلگری اشتغال مددجویان با تلاش مجموعه بهزیستی تا پایان آذر ماه سالجاری در اردبیل محقق شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۳۷۹ نفر برای بهزیستی استان تسهیلگری اشتغال جامعه هدف سهمیه در نظر گرفته شده بود، افزود: برای تعداد یک هزار و ۱۲۸ نفر و با استفاده از شیوه‌های مختلف تسهیلگری، اشتغالزایی صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: از محل بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی به بهزیستی ابلاغ شده بود که ۱۶ بانک برای پرداخت این تسهیلات انتخاب شده است.

رضایی ادامه داد: از تعداد یک هزار و ۲۱۵ نفر بالغ بر یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال معرفی شده به بانک تعداد ۸۲۲ نفر با مبلغ ۷۶ ۳ هزار و ۶۳۰ ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی از افراد تحت پوشش به کار بگیرند می‌توانند از مشوق‌های بیمه به میزان ۲۳ درصد یارانه ارتقای کارآیی معلولان تا سقف ۵۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد و تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال به ازای هر نفر و در مجموع تا ۴۰ میلیارد ریال بهره مند شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا