شهرستان ها

تحقیقات پژوهشی باید بر محور حل مشکلات اقتصادی باشد

اردبیل – فرماندار اردبیل گفت: نتایج تحقیقات پژوهشی در مدارس و دانشگاه‌ها باید منجر به رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد اعتماد اعجازی پیش از ظهر شنبه در مراسم زنگ هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران در دبستان دخترانه شهید علی سقایی اردبیل اظهار کرد: دانش آموزان پژوهشگر در شهرستان اردبیل به صورت ویژه حمایت می‌شوند و نتایج تحقیقات و پژوهش‌های آنها در مورد استناد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان پژوهشگری که ایده و مقالاتشان منجر به ثبت اختراع شود مورد حمایت مسئولان قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تأثیرگذار پژوهشی در مدارس شهرستان اردبیل بسیار مهم است و اولیای مدارس باید به این بخش از تعلیم و تربیت توجه ویژه ای داشته باشند.

فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه خانواده‌ها و آموزش و پرورش نیز باید در حوزه پژوهش دانش آموزان اهتمام جدی داشته باشند، افزود: برنامه‌ها و اختراعات پژوهشی باید گره‌ای از گره‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه باز کند تا بتواند نقش عملی و تأثیر گذاری در جامعه داشته باشد.

اعتماد اعجازی با اشاره به عقب ماندگی منطقه در حوزه پژوهش گفت: باید با اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و حمایت‌های ویژه از نخبگان پژوهشی این عقب ماندگی‌ها تا حدودی جبران و زیرساخت‌های لازم در حوزه پژوهش در منطقه توسعه و تکمیل شود.

وی با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش از اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت پژوهش در مدارس و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم زنگ پژوهش در دبستان دخترانه شهید علی سقایی اردبیل نواخته شد و از پژوهشگران تجلیل و قدردانی شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا