شهرستان ها

تحول‌گرایی در بهره‌وری موقوفات در برنامه اوقاف زنجان است

زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به برنامه تحول‌گرایی اقتصادی اوقاف اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری به سازمان اوقاف پیشنهاد شده است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در مورد طرح‌های سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری موقوفات اظهار کرد: طرح سرمایه‌گذاری تصفیه آب شهر قیدار پیشنهاد شده که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و به ثمر رسیدن آن با تلاش جهادی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در حال مطالعه است، ابراز کرد: با تصفیه پساب و فروش آن به صنایع هم به محیط زیست کمک شده و هم برای اوقاف درآمدزایی می‌کند و در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود، در واقع این کار ارائه یک خدمت اجتماعی به مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری به سازمان اوقاف ارسال کردیم که در صورت توافق به مرحله اجرا درمی‌آید و تحولی در حوزه درآمدزایی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه درآمد اجاره یک موقوفه در هیدج سالانه ۷ میلیون تومان بود، عنوان کرد: طرح تولید آب یددار در این مکان پیشنهاد شده که ۳۰ میلیارد تومان اعتبار طرح است و با بهره‌برداری از آن درآمد موقوفه را به ماهانه ۶۰ میلیون تومان می‌رساند.

کرمی ادامه داد: برای طرح زیتون در آببر نیز بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن از چند روز قبل اجرا شده است و درآمد قابل توجهی در سال‌های آتی در برخواهد داشت.

وی اختصاص مکانی برای عرضه دام شهر زنجان را از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذری برشمرد و گفت: همچنین برای یک موقوفه در ابهر نیز احداث ساختمان چند طبقه در دستور کار قرار گرفته که از محل آن ۳۵ دهنه مغازه برای موقوفه ایجاد می‌شود و دنبال مجوز نهایی این طرح هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا