شهرستان ها

تحول جامعه در گرو تحول در دستگاه انسان ساز تعلیم و تربیت است

زاهدان – سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در بزرگترین رزمایش علمی بسیج بر لزوم تحول آفرینی آموزش و پرورش در جامعه در راستای پرورش انسان هایی سالم و صالح تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی میرعبدی پیش از ظهر امروز در رزمایش علمی «شهید میرحسینی» که با هدف توزیع ۲۰ هزار بسته کمک آموزشی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نگاه عمیقی به حوزه تعلیم و تربیت دارند و تحول آفرینی و تربیت فرزندانی سالم و صالح به دست معلمانی صالح از تأکیدات معظم له است.

وی افزود: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری زیربنایی است؛ چرا که سرمایه همه مردم فرزندان آنان بوده و از این روی به آموزش و پرورش دل بسته‌اند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بیان داشت: اگر به دنبال تحول در همه ابعاد هستیم، این تحول در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و در این مسیر توسعه عدالت آموزشی کمک شایانی به این مهم خواهد کرد.

میرعبدی با تاکید بر توسعه شاخص‌های آموزش و پرورش به صورت عادلانه، خاطرنشان کرد: انجام رزمایش‌های مومنانه به ویژه در حوزه علم و دانش و بصیرت افزایی بسیار تأثیرگذار و مثمر به ثمر خواهد بود.

وی افزود: جهاد علمی مهم است اما جهاد تربیتی و تزکیه نفس بسیار مهم‌تر خواهد بود؛ چرا که جهاد در مقابل دشمنان این سرزمین که در آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان را هدف گرفته‌اند از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

میرعبدی بر لزوم زمینه سازی در مسیر توسعه علم و علم آموزی و ارتقا توأمان جهاد فرهنگی و علمی با هدف ارتقا معارف اسلامی و قرآنی و تربیت فرزندانی سالم و صالح تاکید کرد.

وی ادامه داد: تلاش در مسیر علم و دانش در حقیقت رزق معنوی همه محصلان و تلاشگران این عرصه خواهد بود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا