شهرستان ها

تحول عظیمی در حوزه اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است

یاسوج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ تحول عظیمی در حوزه اعتبارات ایجادشده و ۸۰۷ میلیارد تومان نقد با ۶۲ درصد تخصیص نقد وارد استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهابی نسب بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اعتبارات ارزش افزوده استان ۸.۵ میلیارد تومان است و اعتبارات ارزش افزوده در حوزه زیرساخت‌هایی همچون روشنایی، ساخت مدرسه، ساخت مسجد، کتابخانه، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری هزینه خواهد شد.

وی بیان داشت: مالیات بر ارزش افزوده برای شهرستان مارگون در نظر گرفته نشده و شهرستان مارگون جز تقسیمات دولتی است ولی با وجود پیگیری‌های صورت گرفته هنوز کد برای این شهرستان تعریف نشده و از این نظر مشکلاتی وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بند د ماده ۱۱ و مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: طرح‌های این ماده تصویب می‌شود و از محل مالیات ارزش‌افزوده پرداخت می‌شود و حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه کل استان‌ها از محل نفت و گاز و اعتبارات متوازن است که استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه ۲۰ قرارگرفته و اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی دارد.

شهابی نسب تصریح کرد: ۲.۲ دهم درصد اعتبارات ۳۱ استان کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است و بر اساس تخصیص، جایگاه استان در رتبه بیستم است و بیش از ۶۰ درصد تخصیص به استان داده‌ شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا