شهرستان ها

تخصیص ۸۰ میلیارد قیر رایگان جهت جبران عقب‌ماندگی خراسان شمالی

بجنورد- معاون توسعه راه‌های روستایی سازمان راهداری گفت: قیر رایگان به ارزش حدود ۸۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت تا بخشی از عقب ماندگی این استان نسبت به استان‌های دیگر جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد مقبلی عصر شنبه در کمیسیون مدیریت سوانح رانندگی خراسان شمالی اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت زدایی راه‌های روستایی و فرعی کشور ۳۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت که این رقم امسال به ۶۵ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

معاون توسعه راه‌های روستایی سازمان راهداری ادامه داد: بر اساس تهیه اطلس جغرافیایی از راه‌های روستایی کشور در سال ۹۸ مشخص شد که ۷ استان از جمله خراسان شمالی پایین‌تر از نُرم میانگین کشوری به میزان ۸۲ قرار دارند.

وی افزود: خراسان شمالی بر اساس ارزیابی‌های قرار گرفته در نُرم ۷۴ قرار دارد و از ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان ۱۸۴ روستا هنوز بدون راه‌های آسفالته مناسب هستند.

مقبلی گفت: سال گذشته در مجموع اعتبار خوبی برای آسفالت و روکش راه‌های روستایی و فرعی کشور اختصاص یافت که خراسان شمالی نیز از این اعتبارات بهره مند شد به گونه‌ای که تا بهمن سال گذشته ۱۵۴ کیلومتر و تا شهریور امسال ۷۰ کیلومتر از راه‌های فرعی این استان آسفالت شد.

وی افزود: قیر رایگان به ارزش حدود ۸۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت تا بخشی از عقب ماندگی این استان نسبت به استان‌های دیگر جبران شود.

وی با بیان اینکه امسال ۲۸ میلیارد تومان پول نقد به خراسان شمالی برای حوزه راه‌های روستایی و فرعی تخصیص یافت از مسئولانی استانی خواست تا فقط به فکر تکمیل پروژه‌های ناتمام باشند و اقدامی برای تعریف پروژه جدید نداشته باشند.

مقبلی پراکندگی روستاهای خراسان شمالی را یکی از دلایل عقب ماندگی این استان در شاخص راه‌های روستایی دانست و گفت: در استان‌های مرکزی احداث یک راه ده کیلومتری چند روستا را از نعمت یک جاده مناسب برخوردار می‌کند اما این راه در خراسان شمالی برای یک روستا استفاده می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا