شهرستان ها

تدارک ۸ هزار جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هشت هزار جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های استان اردبیل فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده عصر پنجشنبه در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار کرد: ۷۰۰ عضو فعال کودک در کتابخانه‌های استان از کتاب‌ها و ذخایر ارزشمند مکتوب استفاده می‌کنند که عضویت کودکان نیز رایگان در کلیه کتابخانه‌های استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: نیمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که با برنامه‌های متنوع و رغبت‌انگیز سعی داریم تا زمینه استفاده اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی را از این فضا فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به تنوع کتاب‌های ارائه شده بخش کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در کنار داستان‌ها و رمان‌های جذاب در قالب بخش کودک کتابخانه مرکزی اردبیل، طرح‌های متنوعی در حال اجرا است تا با نقاشی، کاردستی و قصه‌گویی بخشی از ساعات کودکان و نوجوانان پر شود.

رضاقلیزاده افزود: ۷۰۰ عضو فعال کودک در کتابخانه‌های استان وجود دارد که از هشت هزار جلد کتاب تدارک دیده شده در کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تمام روز به ویژه روزهای پنجشنبه کودکان در کنار والدین خود می‌توانند از برنامه‌های شاد کتابخانه‌ها استفاده کنند تا با انگیزه و رغبت بیشتر امکان مطالعه برای کودکان و نوجوانان به وجود آید.

رضاقلیزاده اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا نسل آینده بیشتر با یار مهربان آشنایی پیدا کرده و در آینده به فرد کتابخوان تبدیل شوند.

وی از تدارک برنامه‌های متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و بیان کرد: از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی است که به همراه نهادهای فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی استان نیز سعی کرده تا برنامه‌هایی را برای گرامیداشت این هفته تدارک ببیند.

رضاقلیزاده برگزاری نمایشگاه کتاب، جشن کتاب، تجلیل از نویسندگان و اعضای فعال کتابخانه‌ها و سایر نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها با علاقه‌مندان کتاب را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم همه این برنامه‌ها به نفع افزایش و ارتقای سرانه مطالعه در استان منجر شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا