شهرستان ها

تداوم جستجوی پاراگلایدر سوار مفقود شده در دماوند/۱۵ تیم فعال است

دماوند- رییس جمعیت هلال‌احمر دماوند با اشاره به مفقود شدن یک پاراگلایدر سوار از ارتفاعات امامزاده هاشم گفت: عملیات با۶تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان و ۹ تیم انجمن ورزش هوایی کشور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طاهری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یک شخص طی روز گذشته حدود ساعت ۱:۱۵ از سایت پرواز امامزاده هاشم پرواز می‌کند اما درگیر یک وزش باد از سمت جنوب غربی در مدار ۲۰۰ درجه قرار گرفت و متأسفانه این پاراگلایدر سوار را به منطقه نامعلوم فرستاد، اظهار داشت: طی این حادثه جمعیت هلال احمر، نیروهای امدادی هلال‌احمر و ستاد مدیریت بحران دماوند و نیروهای محیط بانی و نیروی انتظامی و اداره جهاد کشاورزی وارد عمل شوند.

طاهری افزود: طی روز گذشته به دلیل وسعت بسیار زیاد منطقه تقریباً حدود ۶ تیم متشکل از ۵ نفر از نیروهای زبده با تمام توان امدادی شهرستان مشغول به جستجو شدند و شروع مجدد عملیات جستجو و نجات فرد مفقود شده در ارتفاعات دماوند طبق اخبار اعلام شده قبلی عملیات جستجو و نجات همزمان با طلوع آفتاب امروز با توان بیشتر آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند بیان داشت: طبق تقسیم بندی‌های جغرافیایی انجام شده توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر دماوند به غیر از مناطقی که تا این لحظه جستجو شده، صبح امروز نوبت به جستجوی ۱۰ محدوده در ارتفاعات و مناطق مختلف این شهرستان رسید.

وی عنوان داشت: در این عملیات ۶ تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان از هلال احمر دماوند و ۹ تیم جستجو از اعضای انجمن ورزش‌های هوایی کشور به فرماندهی هلال احمر به جستجوی زمینی مناطق اعلام شده می‌پردازندو همچنین دو پاراموتور و دو پهپاد نیز درحال جستجوی هوایی این مناطق هستند.

طاهری در پایان گفت: دو تیم از هلال احمر فیروزکوه و سه تیم نیز از هلال احمر استان مازندران در حال جستجوی مناطق هستند و اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا