شهرستان ها

تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان/ سرما در نیمه شمالی

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه کم فشار بارشی که از روز گذشته وارد استان سمنان شده، کماکان در این استان باقی خواهد ماند و شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای و هواشناسی نشان می‌دهد که از روز گذشته سامانه کم فشار بارشی وارد استان سمنان شده و اقصی نقاط این استان به خصوص نواحی شمالی را تحت تأثیر قرار داده است حالا اما کارشناسان هواشناسی اعتقاد دارند که این سامانه استمرار نیز خواهد داشت.

با تداوم فعالیت سامانه بارشی طی شبانه روز آینده در برخی نقاط به خصوص مناطق سردسیر، ارتفاعات استان سمنان و نواحی کوهستانی بارش پراکنده باران و برف همراه با مه آلودگی را شاهد خواهیم بود. شب گذشته همچنین سامانه کم فشار بارشی بارش‌هایی را در نقاط مرتفع استان سمنان به همراه داشته است.

آسمان مرکز استان سمنان نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد پیش بینی شده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۳ و پنج درجه بالای صفر خواهد بود. دمای هوا هم اکنون در شمال استان و در شهرستان مهدی شهر یک درجه زیر صفر است و به مرور بر میزان ابرها افزوده خواهد شد.

در شرق استان هم شاهد آسمان نیمه ابری هستیم که به مرور بر میزان ابرها افزوده خواهد شد شب گذشته مجن با پنج درجه زیر صفر سردترین نقطه استان سمنان بوده است. پیش بینی هواشناسی بارش برف و برودت هوا در ارتفاعات شاهرود است. بیشینه و کمینه دمای هوا دامغان ۱۳ و چهار درجه بالای صفر عنوان شده و سامانه بارشی، آسمان این شهرستان را کاملاً ابری کرده است.

در روز گذشته ایوان کی با حداکثر دمای ۱۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان سمنان بوده است. در گرمسار نیز اگر چه شاهد استقرار سامانه کم فشار بارشی هستیم اما آسمان نیمه ابری است. بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان غرب نشین ۱۶ و چهار درجه بالای صفر عنوان شده است.

با استقرار سامانه کم فشار بارشی استفاده از زنجیر چرخ در زمره الزمات تردد در محورهای مرتفع استان سمنان به خصوص چهار گردنه موجود در این استان است. اجرای طرح زمستانی راه‌ها در استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور نیز بر استفاده از تجهیزات زمستانی تاکید مضاعف دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا