شهرستان ها

تدریس ۶۲ هزار معلم در سال تحصیلی جدید در مدارس استان


نویدجمع‌آوری کامل مدارس کانکسی و نا ایمن در فارس


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: راهبرد وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید «مدرسه قوی، ایران قوی» انتخاب شده است.

به گزارش ایلنا، محمد خلیل عسکری امروز شنبه اول مهرماه در مراسم استانی زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان که به‌صورت نمادین در دبیرستان دولتی متوسطه اول پسرانه رازی ناحیه ۴ شیراز با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی جدید ۸ هزار مدرسه با ۴۵ هزار کلاس درس پذیرای ۹۵۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان فارس است.

وی از تدریس ۶۲ هزار معلم در سال تحصیلی جدید در مدارس استان خبر داد و افزود:‌ در برخی از مناطق کمبود معلم را از طریق استفاده از ظرفیت حق‌التدریس‌ها، بازنشستگان، دانشجو معلمان سال ۹۹ و… جبران کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای داشتن ایران قوی باید به مدارس توجه ویژه داشته باشیم، گفت: در سال گذشته با همت مدیران،‌ فرهنگیان، دانش‌آموزان فارس در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

عسکری از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای کمک به تحقق اهداف آموزش و پرورش دعوت به عمل آورد و افزود: امیدواریم بتوانیم با تعامل با نهادهای مختلف، سال تحصیلی پرباری را پیش‌رو داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معنوی تأکید کرد و از مدیران مدارس خواست تا برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که جشن‌های آغاز امامت حضرت مهدی(ع) از روز دوشنبه، ۳ مهرماه در مدارس استان برگزار شود.

وی با یادآوری اینکه فرایند بازگشایی مدارس از خردادماه سال جاری آغاز شده است، گفت: طی این مدت تلاش کردیم تا مدارس به بهترین شکل ممکن بازگشایی شوند.

عسکری با بیان اینکه رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به مدارس عادی و دولتی دارند، گفت: در سال گذشته دانش‌آموزان فارس موفق به کسب ۳ مدال المپیاد جهانی، ۱۰ مقام کشوری شدند و همچنین در مسائل اعتقادی نیز بیش از ۸ هزار پیش اجلاسیه نماز در مدارس استان برگزار شد.

281372fFRmJx3NZIrAsyVaT

نوید جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی و نا ایمن را در استان 

استاندار فارس نیز در این مراسم تاکید کرد: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان از پیشرفت‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها انجام شود.

محمد هادی ایمانیه نوید جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی و نا ایمن را در استان داد و گفت: تلاش می‌شود تا به زودی اینگونه مدارس از طریق اعتبارات مولدسازی و با همکاری و همت خیرین از آموزش و پرورش این استان برچیده شود.

استاندار فارس علاوه بر این چند تکلیف نیز به مسئولان آموزش و پرورش فارس داد و تاکید کرد: امسال توجه ویژه‌ای به تغذیه دانش‌ آموزان بویژه در نقاط محروم و آسیب پذیر شود.

ایمانیه افزود: خیرین برای کمک در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و دولت نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بهداشت دانش‌ آموزان امسال با تلاش‌های واحدهای بهداشت مدارس و تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد تا در محیطی سلام تحصیل کنند.

استاندار فارس همچنین توجه به ورزش دانش‌آموزان را خواستار شد و بیان کرد: باید دراین زمینه مثلثی از خیران، آموزش و پرورش و دولت برای تامین امکانات و فضای ورزشی مورد نیاز مدارس شکل گیرد.

ایمانیه اما غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر روح و معنویت آنها نیز تاکید کرد و گفت: سال گذشته این بعد از شخصیت دانش‌آموزان مورد جنگ همه جانبه دشمن قرار گرفت و البته با شکست مفتضحانه آنان همراه بود که به آن اذعان نیز کردند.

استاندار فارس ادامه داد: اما این پایان تلاش‌ های دشمن نیست و نبرد حق و باطل همچنان تداوم دارد؛ بنابراین باید هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اسلام و ایران را عاشقانه دوست بدارند و این نیازمند تقویت مطالعه و تلاش و همکاری مربیان بویژه دبیران پرورشی و دینی است.

وی از مسئولان آموزش و پرورش فارس خواست تا جهاد تبیین را جدی بگیرند و در این مسیر آشنا شدن دانش آموزان با پیشرفت های کشور را دنبال کنند.

استاندار فارس تاکید کرد: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان از پیشرفت‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها انجام شود.

ایمانیه این سرزمین را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند تا کشور از آن محروم نماند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا