شهرستان ها

تدوین سند آمایش سرزمینی استان‌های زاگرس نشین برای توسعه اشتغال

شهرکرد-سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تدوین سند آمایش سرزمینی استان‌های زاگرس نشین برای توسعه اشتغال ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا منتظری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تشریح جزئیات سند توسعه اشتغال استان‌های زاگرس نشین گفت: مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های توسعه استانی مثل چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری کشاورزی صنایع تبدیلی و زنجیره‌های ارزش تولید و به خصوص در زمینه‌های شیلات و آبزی پروری بررسی و برای توسعه اشتغال در این استان آماده ارائه است.

وی به اهمیت مصوبات ستاد توسعه اشتغال در استان‌های زاگرس نشین اشاره کرد و گفت: کشت تولید و صادرات بادام راه اندازی شهرک تخصصی بادام تولید فولاد ورق خودرو و زیرساخت‌های گردشگری با نگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری افق بلندی است که برای توسعه اشتغال در این استان دیده شده است.

منتظری به نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری و سایر استان‌های زاگرس نشین مرکزی هم اشاره کرد و بیان داشت: هدف نهایی تدوین سند توسعه اشتغال در این استان‌ها راه‌اندازی قرارگاه ویژه تسریع در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال بین جوانان است.

وی به ضرب العجل مدیران دستگاه اجرایی برای ارائه پیشنهادها و نظر کارشناسی برای نهایی کردن سند توسعه اشتغال در استان‌های زاگرس نشین هم اشاره کرد و گفت: به زودی جزئیات مصوبات این سند در نهاد ریاست جمهوری مصوب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

منتظری همچنین خاطر نشان کرد: استانداران استان‌های زاگرس نشین تا پایان همین هفته تصمیمات و پیشنهادهای کاربردی خود را برای حل مشکلات و همچنین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری ارائه خواهند کرد.

سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری همچنین از جزئیات مصوبات ستاد توسعه اشتغال هم اشاره کرد و افزود: پیگیری برای رفع توقیف اجرای ۱۴ طرح گردشگری در استان‌های زاگرس نشین جزو برنامه‌های تکلیفی استانداران در این ستاد است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن مصوبات ستاد توسعه اشتغال استان‌های زاگرس نشین نرخ بیکاری در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاریبختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه تا حد زیادی کاهش یابد و شکوفایی اقتصادی در این استان‌ها بیش از پیش ایجاد شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا