شهرستان ها

تربیت را در آموزش و پرورش جدی بگیریم

ساری – نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تربیت بر آموزش و علم مقدم است، گفت: باید تربیت را در آموزش و پرورش جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشنبه در گردهمایی مربیان و معاونین پرورشی شهرستان نکا، ضمن تبریک روز بسیج مستضعفان جهان و سربازان گمنام امام زمان (عج) و روز امور تربیتی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در اهمیت تربیت همین بس که خدای بزرگ تربیت را بر آموزش و علم مقدم داشته است، همچنین به فرموده امام راحل اساس خلقت جهان بر تربیت انسان است و جهان بر محور تربیت قرار دارد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: باید تربیت را در آموزش و پرورش جدی بگیریم یعنی مسئولان این نهاد به معاونت پرورشی و مربیان بیش از معلمان و معاونت آموزشی اهمیت دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وجود شرط برای جانمایی معاونت پرورشی در مدارس استان، خاطرنشان کرد: این موضوع درست نیست چرا که حتی اگر آن مدرسه یک دانش آموز داشته باشد هم نیاز به معاون پرورشی داریم، یک نفر را زنده کنیم یعنی همه را زنده کرده‌ایم.

این مسئول به سه مصداق تربیت اشاره کرد و گفت: متأسفانه خائنان داخلی ما با غربی هم‌دست شدند و به‌جای ای نکه به سند تحول بنیادین که سند افتخار ماست توجه کنند به سند ۲۰۳۰ توجه کردند و می‌گویند از هر چی بگذریم از ۲۰۳۰ نمی‌گذریم.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه ما به غیر از آموزش و پرورش و تربیت به ضلع سومی به نام جهاد تبیین و بصیرت نیاز داریم، گفت: دانش آموزان ما باید دنیا، دشمن، فتنه‌ها و فضای مجازی را بشناسند و این بصیرت و جهاد تبیین در مراکز آموزشی باید به‌صورت مستقل دیده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: اکثریت فرهنگیان استان مازندران افرادی مؤمن هستند اما در میان آن‌ها تعداد اندکی وجود دارند که نباید دست کم بگیریم.

وی ضمن تشکر از جامعه ۲۲ هزار نفری دانش‌آموزی نکا گفت: دست به دست هم دهیم و در مقابل سیل فساد، آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی دشمن بایستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا