شهرستان ها

تست‌های مثبت کرونا در چهارمحال و بختیاری بالای ۲۰ درصد است

شهرکرد_رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در سطح استان چهارمحال و بختیاری بالای ۲۰ درصد است که این عدد باید به زیر از ۵ درصد برسد.

علی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در سطح استان بالای ۲۰ درصد است که این عدد باید کمتر از ۵ درصد باشد تا بتوانیم کرونا را تا حدودی کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه کرونا در برخی شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است بیان داشت: از بهمن ماه تا کنون ۶ موردئ فوتی بر اثر کرونا در این استان ثبت شده است که چهار مورد آن مربوط به شهرستان بروجن است.

احمدی تاکید کرد: سالمندان، افرادی که بیماری زمینه‌ای از جمله فشارخون، قلب، تنفس، سرطان و … باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: افراد باید اقدامات پیشگیرانه برای کرونا را رعایت کنند، ساده انگاری و غفلت نکنند، کرونا هنوز در کمین بوده و تمام نشده و پیش بردن بر درمان است.

احمدی یادآور شد: کرونا مرتب جهش پیدا می‌کند و سویه که الان وجود دارد همان سویه امیکرون با زیر سویه های جدیدتر است.

وی بیان داشت: علائم کرونا از همان ابتدا تا کنون یکی بوده است که همان سردرد، سرگیجه، آبریزش بینی، گوش درد، پادرد، تهوع، علائم تنفسی و گوارشی بوده است.

احمدی تاکید کرد: لازم است افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند در خانه بمانند و استراحت کنند، خود درمانی نکرده و هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی رجوع کنند.

وی یادآور شد: در خیابان کاشانی شهرکرد یک مرکز سرپایی تشخیص کرونا وجود دارد و در هر شهرستان یک مرکز منتخب برای نمونه‌گیری و آزمایش کرونا که هم استانی‌ها می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

احمدی تشریح کرد: هم استانی‌ها لازم است همواره اصول بهداشتی را رعایت کنند، در منزل بمانند و از ماسک نیز استفاده کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا