شهرستان ها

تسریع در اعلام نظریه پزشکی قانونی موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود

زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تسریع در اعلام نظریه پزشکی قانونی موجب کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی و افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی با تبریک روز پزشک، افزود: خدمت در پزشکی قانونی با توجه به نوع خدمات و وظایف، سخت و دشوار است و به روحیات و خلقیات خاصی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در کنار سختی کار پزشکی قانونی، دقت در انجام وظایف با تسریع در اعلام نظریه پزشکی قانونی باید مورد توجه قرار گیرد که در فرایند دادرسی و کاهش اطاله آن بسیار موثر است.

فرجی ادامه داد: پرونده های ارجاع شده به پزشکی قانونی برای ارائه نظر کارشناسی باید با دقت و در کمترین زمان به شعبه مربوط اعلام شود که تحقق این موضوع در کاهش اطاله دادرسی، اثرگذار خواهد بود.

رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه پرونده های تصادفات در استان به شورای حل اختلاف ارجاع می شود، خاطر نشان کرد: تسریع در رسیدگی ها، سازش در پرونده ها و کاهش ورودی پرونده به محاکم از مزایای این اقدام است و از این ظرفیت باید نهایت استفاده را داشت.

بابک غیاثی مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت این دستگاه، نیازها و اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا