شهرستان ها

تسلیت امام جمعه زاهدان برای شهادت ۲ نیروی انتظامی

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان پیرامون حمله تروریستی به پاسگاه انتظامی در زاهدان بیانیه‌ای صادر و بر ضرورت بررسی دقیق ابعاد حادثه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

اقوام تروریستی صبح روز شنبه و حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان که منجر به شهادت دو تن از نیروهای جان بر کف انتظامی گردید، در ادامه توطئه‌های ابتر دشمنان برای ایجاد تفرقه و ضربه به مردم نجیب و صبور سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت.

اینجانب شهادت دو نیروی جان بر کف انتظامی شهیدان «علیرضا کیخا» و «مبین رشیدی» را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، عموم ملت ایران به خصوص مردم شهیدپرور سیستان و بلوچستان و بالاخص خانواده‌های داغدار تبریک و تسلیت می‌گویم.

هم‌چنین ضمن تسلیت به نیروهای خدوم انتظامی، از عملکرد قاطع و هوشمندانه این ارگان و همکاری شایسته سایر مجموعه‌های نظامی و امنیتی در خنثی کردن شرارت دشمنان در حمله به پاسگاه، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

در ورای این اتفاق ناگوار، وقایع هشت مهر زاهدان و رخدادهای پس از آن باید مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

همان گونه که در خطبه‌ها مطرح شد و در نشست با شورای قضائی استان مورد تاکید قرار گرفت، مسئله اساسی، بررسی جامع، دقیق، منصفانه و برخورد متناسب و بازدارنده با متخلفان است از هر ناحیه‌ای که باشند.

بنابراین تشکیل پرونده برای عوامل شهادت عده‌ای از مردم که به ناحق تیر خوردند و شهید و جانباز شدند، عوامل شهادت بسیجیان و پاسداران، عوامل آشوب‌گری در خیابان‌ها و خدشه به اموال عمومی و خصوصی، عوامل التهاب‌آفرین با بیانیه، توئیت، سخنرانی و امثال اینها و سپس رسیدگی سریع، برخورد قاطع و اطلاع‌رسانی برای هر کدام مسأله‌ای مهم و اساسی است.

مسئولان امر نیز باید ضمن بررسی دقیق ابعاد حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان، عوامل آن را شناسایی کرده و برخورد لازم را صورت دهند و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند تا هم جلوی تحلیل‌های غلط و سو استفاده دشمنان و نا آگاهان گرفته شود و هم جنبه بازدارندگی لازم را داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا