شهرستان ها

تشدید نظارت بر پایانه های حمل و نقل عمومی گیلان برای ایام نوروز

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه تزریق دو دُز واکسن کرونا برای مسافرت های نوروزی ضروری است، گفت: نظارت بر پایانه های حمل و نقل عمومی تشدید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی شمار بستری‌های کرونایی این استان، گفت: در آمارهای فوتی نیز شاهد کاهش ۳۰ درصدی هستیم.

وی به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و آغاز مسافرت‌ها اشاره و با بیان اینکه تزریق دو دُز واکسن کرونا ملاک مسافرت‌های نوروزی است، گفت: در زمینه خودروهای شخصی کنترل افراد از طریق دوربین کنترل پلیس راهور بوده و استعلام‌های لازم از طریق دوربین انجام می‌شود.

عباسی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در پایانه‌های حمل و نقل عمومی اعم از زمینی، هوایی و مرزها، افزود: دستگاه‌های متولی هماهنگی‌های لازم را برای حضور در مبادی ورودی استان گیلان انجام دهند.

وی همچنین به موضوع آموزش‌ها و افزایش کیفی سازی خدمات اشاره و اضافه کرد: باید اقدامات لازم برای برگزاری آموزش‌های حضور در دانشگاه‌ها انجام شود زیرا هیچ بهانه‌ای در این زمینه پذیرفته نیست.

استاندار گیلان بر لزوم تزریق دو دز واکسن برای پذیرش مسافران در واحدهای اقامتی، الزام ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه «ایران من» و دریافت QR کد و نظارت بر بازار و نیز لزوم آماده سازی مبادی ورودی استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی تأکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم حضور فرمانداران و مدیران در شهرستان‌های فعالیت خود، گفت: فرمانداران و مدیران اجرایی به صورت دو شیفت به فعالیت خود ادامه دهند و برای رفع گره‌های موجود در امر خدمت رسانی به صورت جهادی با دیگر بخش‌ها فعالیت کنند.

عباسی با بیان اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز ترافیک در محورهای ورودی استان و سهولت بخشی در جریان تردد انجام شود، افزود: بی تدبیری در این خصوص پذیرفتنی نیست و فرماندار رودبار به صورت فوری جلسه‌ای برای رفع مشکل یادشده برگزار کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید حتی یک لحظه از حق مردم غفلت کرد، گفت: هیچ مسئولی حق ندارد مسئولیت خود را بر گردن مسئولی دیگر بیاندازد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا