شهرستان ها

تشریح برنامه های هفته انتظامی در فارس



فرمانده انتظامی فارس با تشریح برنامه های هفته انتظامی در استان، گفت: در سال جاری شعار هفته انتظامی “شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار” در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشریح برنامه های هفته انتظامی در استان فارس اظهار داشت: در صورت نهادینه شدن قانون مداری در یک جامعه، می توان از آن جامعه انتظار رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای را داشت، بنابراین، داشتن شهروندانی قانون مدار در جامعه، یکی از ضرروت ها و خواسته هایی است که برای تحقق آن باید تلاش کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از طرفی پلیس خدمتگزار و قانون مدار به پشتوانه مشارکت شهروندان قانون مدار و با رویکردها و راهبردهای علمی، دانشی و پژوهشی می تواند ایفای نقش موثر و ارزنده ای داشته باشد.

حبیبی افزود: جامعه قانون مدار، زمینه داشتن یک جامعه ای “امن”،”باثبات”،”توسعه یافته” و “الهام بخش ” که از مولفه های تشکیل دهنده امنیت پایدار است را فراهم می سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال هفته انتظامی از روز پنج شنبه 13 مهر آغاز و تا روز چهارشنبه 19 مهر ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در روز پنج شنبه 13 مهر ماه با عنوان ” پلیس انقلابی، سرباز فداکار، ایثار و شهادت”، برنامه هایی همچون غبار روبی حرمین مطهر امام زادگان(شاهچراغ (ع)، سیدعلاء الدین حسین (ع) و علی بن حمزه (ع) )، غبارروبی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری آزمون استخدامی، اجرای طرح جمع آوری معتادن متجاهر و اهداء خون اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به روز جمعه 14 مهر با عنوان ” پلیس ولایی، جامعه ایمانی ،حفظ ارزش ها”، گفت: در این روز برنامه هایی همچون حضور مسئولان وکارکنان انتظامی در نماز عبادی سیاسی جمعه و ارائه میز خدمت به شهروندان و برپایی چادر سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی رایگان و ارائه مشاوره‏ بهداشتی در نماز جمعه و دیدار با اعضای وابسته فراجا پیش بینی شده است.

حبیبی با بیان اینکه شنبه 15 مهر به عنوان “پلیس مقتدر، قانون مداری، انضباط اجتماعی” در نظر گرفته شده است، افزود: در این روز برنامه هایی از جمله صبحگاه مشترک هفته انتظامی و تجلیل از فرماندهان شاخص بازنشسته، بازنشستگان نخبه و فرزندان نخبه اعضای وابسته کارکنان بازنشسته و خانواده آنان برگزار می‌شود.

یک شنبه 16 مهر ” پلیس هوشمند ،مشارکت عمومی، توسعه امنیت” و برنامه‌هایی از جمله مراسم امحای نزدیک به 15 تن انواع موادمخدر، مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه امنیت و سلامت اجتماعی (مروجان آموزش همگانی) اجرایی خواهد شد که سردار حبیبی آن ها را رسانه‌ای کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در روز دوشنبه 17 مهر با عنوان ” پلیس خدمتگزار، شهروند قانون مدار، امنیت پایدار”، برنامه‌هایی مانند همایش پلیس و اصناف، افتتاح پروژه‌های عمرانی فراجا و اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده پیش بینی شده است.

وی سه شنبه 18 مهر را ” پلیس دانش بنیان، حرفه‌ای، روزآمد”، عنوان کرد و افزود: در این روز از هفته انتظامی برنامه‌هایی از جمله سومین همایش کلانتران برگزیده، همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک و مسابقات تیر اندازی بین کارکنان پیش بینی شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه چهارشنبه 19 مهر “پلیس پاسخگو، اعتماد عمومی، انسجام اجتماعی” نامگذاری شده است، گفت: در آخرین روز از هفته انتظامی برنامه هایی همچون حضور کارشناسان انتظامی در مدارس به منظور آموزش و پیشگیری از اعتیاد، ارتباط مستقیم فرماندهان و مسئولان با مردم در (197)، محفل انس با قرآن و رزمایش و گردهمایی یگان های حفاظت سازمان ها و دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.

کشف 574 میلیارد تومان کالای قاچاق با افزایش 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کشف حدود 23 تن انواع مواد مخدر، کشف 85 درصدی پرونده‌های پلیس فتا، افزایش 10 درصدی کشفیات سرقت و مصالحه بیش از 70 درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره پلیس را از مهمترین اقدامات و عملکرد مجموعه انتظامی استان فارس در 6 ماهه اول سال جاری بود که حبیبی به آن ها اشاره کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا