شهرستان ها

تشریح ویژه برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان کرمان

کرمان- سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ویژه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مهدی خانی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان کرمان گفت: باتوجه به اینکه جامعه هدف این ستاد، کودکان و نوجوانان هستند، مطابق با برنامه‌های ابلاغی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی در ایام تابستان برای اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد تعریف شده است.

وی با اشاره به طرح ملی «مسجد کانون نشاط» جهت اجرای برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد، افزود: اولین مرحله جهت انجام برنامه‌های اوقات فراغت، ارائه فراخوان طراحی پوستر جشنواره «مسجد کانون نشاط» بود که بر اساس آن ضمن ارسال اثر توسط اعضا کانون‌های مساجد، از آثار برگزیده تقدیر شد.

وی با اشاره به برگزاری «جشنواره امید» که با حضور برگزیدگان جشنواره طرح رویش برگزار می‌شود، افزود: جشنواره امید در ۶ بسته «قرآن و عترت، علمی و تربیتی، هنری ادبی، مهارت و کار آفرینی، ورزشی و تفریحی، رسانه و فن آورانه» تعریف شده است.

مهدی خانی گفت: در پایان شهریور سال جاری، افرادی که در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کرده باشند، گواهی صادر و از آنها تقدیر می‌شود.

وی برگزاری طرح «مسجد پایگاه قرآنی» را از دیگر برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان عنوان کرد که با ابتکار ستاد استان برنامه ریزی شده است، افزود: در این طرح که دبیرخانه آن در شهربابک تشکیل شده است، هدف آن ترویج فعالیت‌های قرآنی، شناسایی استعدادها و ترویج سبک زندگی قرآنی است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به برگزاری طرح «محله دانا» در شهرستان رفسنجان، ابراز داشت: این طرح که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت فعالیت‌های مردمی در استان برنامه ریزی شده است، در مرحله اول در شهرستان رفسنجان اجرا می‌شود.

وی با بیان این مطلب که طرح «محله دانا» دارای یکسری برنامه‌های جنبی از جمله برگزاری نشست کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، استعدادیابی و تولید کتاب صوتی برای سنین مختلف است، اظهار داشت: «جشنواره ورزشی بچه‌های مسجد» نیز یکی دیگر از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان است که در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد شور و نشاط در مساجد است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا