شهرستان ها

تشکیل دفتر خیرین حوزه میرزا در میراث فرهنگی گیلان

رشت – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تشکیل دفتر خیرین میرزا در این اداره کل خبر داد و گفت: حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردارجنگل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود مفاخر و شخصیت‌های ارزشمند در گیلان، اظهار کرد: گیلان مملو از چهره‌های نامی و تأثیرگذار در بخش‌های مختلف است که باید به آنها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی افتخار گیلان و ایران است، افزود: هر سال اعتبارات زیادی برای معرفی شخصیت میرزا برای دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود اما برای مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردار جنگل و ساماندهی یادمان‌ها، اعتبارات بسیار اندکی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردار جنگل و ساماندهی یادمان‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تأمین این مقدار اعتبار از عهده میراث فرهنگی خارج است و می‌طلبد خیرین میراث فرهنگی در این بخش مشارکت داشته باشند.

جهانی از تأسیس اتاق فکر خیرین میراث فرهنگی در حوزه میرزا در گیلان خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در مرمت و بازسازی اماکن و ابنیه حوزه میرزا بسیار اهمیت دارد.

وی از تشکیل دفتر خیرین میرزا در میراث فرهنگی گیلان خبر داد و افزود: پیوستن به دفتر خیرین میرزا به منظور رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب در ساماندهی و مرمت یادمان‌های ملموس و غیرملموس نهضت جنگل مورد تاکید است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا