شهرستان ها

تشکیل هیات استانی باعث ساماندهی تبلیغات انتخاباتی می شود

زنجان-رییس ستاد انتخابات استان زنجان تشکیل هیات استانی بررسی تبلیغات منجر به تحقق عدالت تبلیغاتی و ایجاد فضای رقابتی شده و تبلیغات انتخاباتی ساماندهی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی در نخستین جلسه هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس با گرامیداشت هفته بسیج گفت: فرهنگ و تفکر بسیج در عرصه های مختلف کمک به مردم و دفاع از انقلاب اسلامی به خوبی نمایان شده و امروزه با گسترش گفتمان بسیج در جهان اسلام، عرصه بر استکبار جهانی تنگ تر شده است.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان در جلسه هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل هیات استانی بررسی تبلیغات منجر به تحقق عدالت تبلیغاتی و ایجاد فضای رقابتی شده و تبلیغات انتخاباتی ساماندهی می شود.

رفیعی افزود: براساس قانون، استانداران می توانند امکانات تبلیغاتی استان خود را به طور مساوی و عادلانه در اختیار داوطلبان قراردهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه رسانه ملی هم امسال برای اولین بار ظرفیت‌های خود را به صورت برابر در اختیار نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار می‌دهد گفت: ایجاد فرکانس های محلی برای تمامی حوزه های انتخابیه یک امکان مترقی و اثربخش برای مخاطبان به حساب می آید که تاکنون فقط در انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن بود.

نخستین جلسه هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس در راستای اجرای ماده ۸۱ قانون انتخابات در استان تشکیل و احکام اعضای هیأت بررسی تبلیغات انتخابات صادر شد.

اعضای هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، شامل استانداری، دادستان مرکز استان، صدا و سیما، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فناوری اطلاعات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و دو نفر از اعضای شورای استان هستند.

وظایف این هیأت، اجرای دستورالعمل هیأت اجرایی مرکزی در خصوص تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی، برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم جهت برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغاتی دستگاههای دولتی و عمومی، مراقبت بر جرائم تبلیغاتی و جلوگیری از هرگونه استفاده غیرقانونی از امکانات و اموال عمومی و دولتی و فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی از سوی مسوولان و کارکنان و اعلام به مراجع صالح قضایی می‌باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا