شهرستان ها

تشکیل پرونده قضائی برای رانندگان خطرآفرین و هنجارشکن

اردبیل- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در راستای تشدید پلیس را رانندگان متخلف برای راکبان خطرآفرین و هنجارشکن پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

سیدحجت فتاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی مطالبات مردمی مبنی بر برخورد با رانندگان متخلف حرفه ای پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل وارد عمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه روند برخورد کیفی و بدون اغماض با رانندگان خطرآفرین و حادثه ساز و همچنین رانندگانی که با انجام حرکات مارپیچ، لایه کش، سرعت غیرمجاز و آلودگی صوتی با نصب سیستم «بک فایر» در سیستم اگزوز به شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کنند، پلیس با قاطعیت وارد عمل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای افزایش هزینه جرم تخلف نسبت به اخذ مجوز قضائی از مرجع قضائی اقدام شده و فرآیند برخورد به ویژه تشکیل پرونده قضائی و معرفی به مرجع قضائی به علت اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت به شهروندان انجام خواهد شد.

فتاحی بیان کرد: این رانندگان بار اول با هدایت به پارکینگ و هفت روز توقیف، انجام فرآیند ترخیص، معرفی به پزشکی قانونی از بابت تست روان سنجی و بررسی حالت روحی و روانی راننده مواجه شده و بار دوم توقیف وسیله نقلیه برای مدت ۱۵ روز، انجام فرآیند ترخیص، معرفی به سازمان پزشکی قانونی از بابت تست روان سنجی انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: بار سوم توقیف به مدت ۳۰ روز در پارکینگ، انجام سخت گیرانه فرآیند ترخیص و شناسنامه دار کردن به عنوان راننده خطرآفرین و حادثه ساز اعمال خواهد شد.

فتاحی افزود: از اول سال جاری تاکنون تعداد ۳۷۷ نفر از رانندگانی که رفتارهای پرخطر و حرکات مارپیچ در سطح معابر شهری انجام می‌دادند، با اعمال قانون خودروی آنها به علت اخلال در نظم ترافیکی توقیف و روانه پارکینگ شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا