شهرستان ها

تصادفات جاده بجنورد به جنگل گلستان در صدر پرونده‌های سوانح بدنی

بجنورد_ دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی گفت: عمده پرونده‌های سوانح بدنی خراسان شمالی در دادسراها مربوط به حوادث جاده بجنورد به جنگل گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر سید جواد ایلالی سه شنبه در نشست خبری هفته قوه قضائیه در محل سالن جلسات دادگستری با اشاره به وضعیت پرونده‌های ایجاد شده در دادسراهای حوزه قضائی استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۵۲ هزار پرونده وارد دادسراهای حوزه‌های قضائی استان شده است.

وی همچنین به برخی از مهمترین عناوین پرونده‌های تشکیل شده تصریح کرد: دادسراهای در مقام تعقیب و تحقیق پرونده‌ها قرار دارد و ۱۰ عنوان مجرمانه به میزان ۵۹ درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی به عناوین مجرمانه این پرونده اشاره داشت و گفت: سرقت در رتبه نخست پرونده‌های وارد شده به دادسراهای استان قرار دارد.

وی ادامه داد: توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عادی، تهدید، سوانح بدنی، کلاهبرداری، تخریب و مواد مخدر، تحصیل مال نامشروع و افترا از جمله سایر عناوین اصلی پرونده‌های دادسراها است.

ایلالی همچنین به تشریح بخشی از این موارد پرداخت و خاطرنشان کرد: عمده پرونده‌های ایجاد شده در موضوع سوانح بدنی در تصادفات مربوط به حوزه جاده بجنورد به جنگل گلستان است.

وی موضوع ۱۶ درصد پرونده‌های استان را سرقت دانست و افزود: سرقت به عنوان نخستین جرم اول کشور نیز شناخته می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی در انتها تصریح کرد: طی سال گذشته جرایم خشن و سرقت مسلحانه در استان ثبت نشده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا