شهرستان ها

تصمیمات در حوزه اقتصادی خلق‌الساعه نباشد

زنجان-استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تصمیمات در حوزه اقتصادی نباید خلق‌الساعه باشد، گفت: خلق‌الساعه بودن تصمیمات باعث تأثیرگذاری در عرصه تولید و تجارت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی قبل از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از تأکیدات استان‌ها این است که تمایل دارند نقش آن‌ها در سیاست‌گذاری اقتصادی پررنگ دیده شود، افزود: این بدان معنی است که باید در زمینه تمرکززدایی اقتصادی گام‌های بلندی برداریم.

وی با اشاره به اینکه امروز نمی‌توان همانند گذشته اقتصاد کشور را مبتنی بر نفت دید و آن را پیش برد، اظهار کرد: برای اینکه بتوان این موضوع را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشید، در گام نخست باید ساختار اقتصادی کشور را تغییر دهیم و لازمه این کار تمرکززدایی در این عرصه و پررنگ‌تر کردن سهم استان‌ها از اقتصاد کشور است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه دولت مصصم است تا مشکلات کشور را به ویژه در عرصه اقتصادی مرتفع کرده و این دغدغه‌مندی همواره در دولت سیزدهم وجود داشته است، تصریح کرد: آنچه که امروز می‌تواند بیش از همه در حوزه اقتصادی مورد توجه باشد، تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذاری است که این مهم در استان زنجان نیز به عنوان یک اولویت مدنظر است.

افشارچی همچنین در ادامه با اشاره به موضوع مولدسازی، یادآور شد: منظور از مولدسازی تبدیل به احسن کردن اموال دولتی است اما برای اینکه این طرح به درستی اجرا شود، باید به استان‌ها در این خصوص اختیار عمل بیشتری داده شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا