شهرستان ها

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

ایلام-رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا