شهرستان ها

تصویب ۲۸۹ میلیارد تومان پروژه اضطراری تأمین آب در زنجان

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: اجرای ۲۸۹ میلیارد تومان پروژه اضطراری تأمین آب در استان با اقداماتی مانند حفر چاه و ایجاد مخازن در دستور کار قرار دارد. 

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور سال گذشته و امسال احداث ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب هدفگذاری شده است تا بتوانیم این شبکه را در زنجان گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه فاضلاب هم آب‌های آلوده را جمع‌آوری و هم مشکل بالاآمدگی آب را برطرف می‌کند، تصریح کرد: علاوه براین پساب تولیدی این شبکه می‌تواند در صنایع مورد استفاده قرار گیرد و در مصرف آب خام صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه برای تکمیل تصفیه‌خانه ابهر و خرمدره نیز ۸۰ میلیارد تومان مصوب شده بود، ابراز کرد: این ارقام محقق شده و در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

وی به تعریف پروژه‌های اضطراری تأمین آب در استان از سال گذشته اشاره کرد و گفت: این پروژه در شهر زنجان ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و در کل استان ۲۸۹ میلیارد تومان پروژه اجرا خواهد شد.

جزءقاسمی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل، خطوط انتقال آب، حفر بیش از ۴۴ حلقه چاه، احداث مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی در زنجان، پروژه‌های آبرسانی و تأمین آب در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار، کرسف، گرماب و سایر مناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت آب از سد تهم برای مصارف شرب به یک سوم کاهش یافته است، عنوان کرد: مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان با وجود قول‌هایی که داده شده بود محقق نشده با این وجود اقدامات برای تأمین آب در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تأکید بر اینکه باید برای تأمین آب روی احداث سد مشمپا متمرکز شویم، خاطرنشان کرد: منبع تأمین آب که در بلند مدت بتوانیم به آن تکیه کنیم، سد مشمپا است و از این جهت تکمیل آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا