شهرستان ها

تعاملات گلستان با منگستائو یک شراکت راهبردی ثمربخش تلقی می شود

گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی گلستان گفت: تعاملات استان گلستان با استان منگستائو قزاقستان یک شراکت راهبردی ثمربخش تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد دهنوی عصر چهارشنبه در نشست مشترک با هیأت تجاری سیاسی استان منگستایو قزاقستان در گرگان اظهارکرد: توسعه تعاملات بین استان گلستان و منگستائو یک شراکت راهبردی ثمربخش تلقی می‌شود که می‌تواند زمینه ساز تعالی ارتباطات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی گلستان افزود: وقایع سیاسی و ژئوپلتیک در غرب دریای خزر فرصت مناسبی برای همسایگان شرق خزر قرار داده تا علاوه بر تقویت مناسبات سیاسی در حوزه تجاری و اقتصادی هم به دنبال افزایش مناسبان باشند.

وی گفت: استان گلستان به سبب برخورداری از ظرفیت‌های متعدد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف می‌تواند فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران قزاق باشد.

دهنوی ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری گلستان در بخش‌های مختلف مانند گردشگری سلامت یک پتانسیل مناسب برای توسعه تعاملات بین منگستائو و گلستان است.

قرار است هیأت تجاری سیاسی قزاقستان در سفر دو روزه خود به گلستان از تعدادی از واحدهای تجاری و اقتصادی گلستان بازدید کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا