شهرستان ها

تعداد واحدهای خدماتی آموزشی را به یک میلیون و ۴۰۰ هزار می‌رسانیم

کرج- رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سعی می‌کنیم که در ماه‌های آینده تعداد واحدهای صنفی خدماتی آموزشی را به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین حسینی‌نیا ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر کار کشور عرق از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور مستقر در کرج اظهار کرد: تاکنون با برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۴۶ هزار واحد خدمات فنی از جمله واحدهای خدمات برق خودرو و مکانیکی در آموزش مهارتی جوانان به کمک این سازمان آمده اند.

وی بیان کرد: سعی می‌کنیم که در ماه‌های آینده تعداد واحدهای صنفی خدماتی آموزشی را به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسانیم.

حسینی نیا گفت: هنرجویان جوانان با حضور در فضای واقعی کار، مهارت‌های لازم را در این واحدها فرا می‌گیرند ضمن آنکه مورد حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای روی آورده اند، گفت: در زمان حاضر حدود ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور داریم که باید این جمعیت را به سمت مهارت آموزشی تشویق کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این سازمان برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت آموزشی تدوین کرده است، گفت: در بخش دانش آموختگان مراکز آموزش عالی ۲ طرح نخلستان و جهاد مهارت اجرایی کرده ایم که درقالب این طرح‌ها جامعه دانشگاهی به فراگیری مهارت ترغیب می‌شود.

وی تعداد کارآموزان کنونی کشور را یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در مراکز دولتی و خصوصی مشغول فراگیری مهارت‌ها هستند ضمن اینکه ظرفیت آموزش ۳۰۰ هزار نفر دیگر فراهم شده است.

حسینی نیا پیش بینی کرد در یک بازه سه ساله با تمرکز بر روی آموزش در مراکز کارگاهی کشور که ظرفیت آموزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اد دارد تعداد مهارت آموزان به سه میلیون نفر برسد.

وی ادامه داد: اگر سایر دستگاه‌های متولی در این مدت سه سال یک میلیون نفر آموزش مهارتی داشته باشند جمعیت مهارت آموزان به چهار میلیون نفر خواهد رسید.

حسینی نیا گفت: اکنون کشور ۲۶ میلیون نفرجمعیت فعال دارد که حدود ۲۰ میلیون نفر آنان باید آموزش‌های مهارتی را فراگیرند.

این مسؤول بیان کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مهارت باید سالانه چهار میلیون نفر آموزش ببینند.

وی افزود: اکنون بخشی از فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر روی آموزش‌های مهارتی دانش بنیان مبتی بر فناوری نوین متمرکز شده که در این بخش دانش آموختگان مراکز آموزش عالی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

حسینی گفت: اکنون ۶ هزار و۷۰۰ استاندارد آموزشی و سه هزار و ۷۰۰ استاندارد شایستگی مهارت در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکنون تعدادی مربی و هنرجوی خارجی در ایران آموزش‌های مهارتی رات فرا می‌گیرند، افزود: با توجه به بالا بودن هزینه جذب هنرجوی خارجی، تلاش‌ها بر اعزام اساتید و مربیان آموزشی ایران به خارج ئاز کشور متمرکز شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا