شهرستان ها

تعریض خیابان اصلی چابکسر نیازمند اعتبار ملی

asdasd


عضو شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به اینکه چابکسر کمربندی ندارد، جاده اصلی عبور و مرور به شهرها و استان های دیگر از داخل شهر می‌گذرد که به دلیل کم عرض و باریک بودن، شاهد ترافیک بسیاری به ویژه در ایام آخر هفته در آن هستیم.

به گزارش ایلنا، جعفر قاسمی با بیان به اینکه محور ارتباطی چابکسر، ۵ استان را به هم متصل می‌کند، گفت: اگر دولت بخواهد کمربندی ایجاد کند با توجه به وضعیت تملک اراضی، بودجه هنگفتی در حد چند هزار میلیارد تومان لازم است که این امر نشدنی به نظر می‌رسد. به خصوص با توجه به اینکه در ورودی و خروجی چابکسر وجود دارد که باید برای آن‌ها نیز پل پیش‌بینی شود، هزینه‌ها بسیار زیاد می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است، دولت به جای این هزینه سنگین، جاده‌ای که از داخل شهر چابکسر می‌گذرد را تعریض کند. با نظر کارشناسان اگر ۴۵ متر عقب‌نشینی در این جاده داشته باشیم، هزینه آن نهایتاً ۷۵۰ میلیارد تومان می‌شود که رقمی به مراتب کمتر از احداث کمربندی است.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در این مورد با رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر راه و شهرسازی نیز نامه‌نگاری صورت گرفته اما هیچ‌گونه ترتیب اثری داده نشده است و تنها گفته‌اند مستندات را جمع‌آوری کنید تا در سفر بعدی رئیس‌جمهور به گیلان، بررسی شود.

وی در پایان بیان کرد: بودجه شهرداری چابکسر، ۳۰ میلیارد تومان است و از پس این کار بر نمی‌آید و توان مالی ندارد، دولت این پروژه را یک طرح ملی ببیند که نقطه تلاقی ۵ استان است و با این وضعیت فعلی مردم دچار زحمت و دردسر بسیار می‌شوند. امیدواریم دولت اعتبار ملی برای این طرح ملی منظور کند تا وضعیت ترافیک بسیار این منطقه بهبود یابد. پیشنهاد تعریض خیابان اصلی به جای کمربندی، از هزینه‌های دولت می‌کاهد و توقع این است، این پروژه هر چه سریع‌تر، شروع به کار کند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا