شهرستان ها

تعریف سه پروژه محرک شهری برای سال آینده در شهر اراک

اراک- رئیس شورای شهر اراک گفت: برای سال آینده سه پروژه محرک شهری توسط شورا تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عین القضاتی ظهر جمعه در آئین کلنگ زنی پروژه ۲۴ متری شهر اراک با اشاره به اینکه اراک شهر ۱۵ ساله‌ها است و پروژه‌هایی با عمر بیش از ۱۵ سال به شورای ششم نیز به ارث رسید، گفت: نمونه این پروژه ۵۸ متری است که به ۲۴ متری تقلیل یافت.

رئیس شورای شهر اراک افزود: برای سال آینده سه پروژه محرک شهری توسط شورا تعریف شده و پروژه ۲۴ متری یکی از این پروژه‌ها است، افزود: این پروژه یک معبر شریانی نیست بلکه یک پروژه جمع کننده و پخش کننده است و معبر با رویکرد مدرن فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه دوم پروژه نمونه گردشگری دره گردو است، گفت: از شهرداری خواسته ایم پروژه‌های ورزشی، فرهنگی و گردشگری را با سرعت پیش ببرد و کار مطالعاتی زیپ لاین در دره انجام شده و پل معلق در این دره اجرایی می‌شود، البته مردم اقدامات در حال انجام این پروژه را به دلیل تفاوت ارتفاعی دره نمی‌بینند.

عین القضاتی با اشاره به اینکه پروژه سوم پروژه ۸۱۱۲ واحدی مسکن ملی است، گفت: در صدور مجوزهای ساخت این پروژه نهایت همکاری را داشته ایم و امید است که کار اجرای آن سرعت بگیرد.

وی بیان کرد: برای سال آینده پروژه ۹۱ واحدی شهرک قائم در دستور کار است که شهرداری در کنار دولت برای ساخت مسکن وارد عمل می‌شود و اگر به سرانجام برسد، مدل خوبی می‌شود تا شهرداری در پروژه‌های بعدی نیز ورود کند.

رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه در شهرداری مشکل نقدینگی نداریم و دولت با تصویب قانون درآمد پایدار کمک خوبی به شهرداری کرده است، گفت: اما امروز در شهرداری نیازمند جهاد تصمیم هستیم و باید شهر را به صورت محله محور مدیریت کنیم.

وی افزود: باید در کنار مردم و با مردم شهر را به پیش ببریم و امید است که ریل گذاری خوبی در شهرداری انجام شود.

عین القضاتی خاطر نشان کرد: به اندازه کافی تصمیم سازی در گذشته انجام شده است و امروز نیازمند کار جهادی و وحدت و هماهنگی بین دستگاه‌ها با شهرداری هستیم و امید است با نگاه مجموعه مدیریتی استانداری و شورا و شهرداری، کام مردم شیرین شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا