شهرستان ها

تغییر و تحول در کشاورزی استان ضروری است / توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان لحاظ شود

استاندار لرستان:

استاندار لرستان با بیان اینکه تغییر و تحول در کشاورزی و باغداری لرستان ضروری است، گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان برای تولید انرژی پاک لحاظ شود.


به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار با بیان اینکه الگوی کشت در استان تابع قوانین ملی است و حتما باید معیارهای ملی در این زمینه در نظر گرفته شود عنوان کرد: استفاده از دانش علمی تخصصی در این حوزه مهم است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه تغییر و تحول در کشاورزی و باغداری لرستان ضروری است عنوان کرد: چگونگی استفاده از منابع آبی، رعایت الگوی کشت، استفاده از دانش روز و بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری از مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

زیویار به جلسه هفته گذشته با هلدینگ ماهان اشاره کرد و افزود: این هلدینگ نه تنها در حوزه هواپیمایی بلکه در حوزه گردشگری و کشاورزی نیز سرمایه‌گذاری‌ها و خدمات بزرگی انجام داده است.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات انجام شده هلدینگ ماهان در لرستان برخی از  اراضی شیب‌دار استان مستعد کشت گردو و پسته با درآمدزایی بالا هستند و با توجه به وجود این ظرفیت در استان، لازم است زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید در استان متحول شود. 

نماینده عالی دولت در لرستان با بیان اینکه  توسعه نیروگاه‌های خورشیدی براساس تفاهم‌نامه در سطح ملی ابلاغ شده است و باید مورد لحاظ قرار بگیرد عنوان کرد: بهره‌گیری از سقف سوله‌های شهرک‌های صنعتی برای تولید انرژی پاک ضروری است و در این راستا می‌توان از تسهیلات تبصره ۱۸ و اعتبارات بازسازی و نوسازی صنایع مربوطه استفاده شود‌.

استاندار لرستان افزود: در کشت پاییزه برای کاشت سیب‌زمینی مانعی وجود ندارد؛ اما در کشت بهاره با توجه به اینکه تغذیه آن بیشتر از منابع زیر زمینی است به دلیل اینکه منابع آبی  در سال‌های آینده دچار مخاطره نشود در این زمینه براساس سهمیه‌بندی انجام خواهد شد و سالانه این سهمیه‌ها به شهرستان‌ها اعلام خواهد شد. 

زیویار گفت: بیش از کشت و بهره‌وری از محصولات، موضوع فرونشست زمین اهمیت دارد که با رعایت الگوی کشت می‌توان تا حد بسیاری از این معضل جلوگیری کرد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا