شهرستان ها

تلاش برای آموزش ۵۰هزار دانش آموز کرمانشاهی درقالب طرح اوقات فراغت

کرمانشاه- معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمانشاه از تلاش مجموعه علوم پزشکی کرمانشاه برای آموزش ۵۰هزار دانش آموز کرمانشاهی درقالب طرح اوقات فراغت خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان در اغلب اوقات به چالش جدی برای والدین تبدیل می‌شود.

وی افزود: مجموعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان در فصل تابستان، ارتقا سطح علمی و آگاهی دانش آموزان و تقویت توانمندی‌های آنان، همچنین به منظور پاسخ به نیاز روزافزون دانش آموزان به اطلاعات علمی، با استفاده از بستر پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌های متنوعی را در نظر دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان به ارائه انواع خدمات بهداشتی با بازدید از واحدهای بهداشتی تابعه در شهرستان‌ها، برگزاری جلسات آموزشی با تاکید بر جوانی جمعیت، پیشگیری از مصرف دخانیات، سلامت دوران بلوغ، اهمیت فعالیت بدنی و…در مراکز بهداشتی و پایگاه‌ها و کانون‌های اوقات فراغت از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع رسانه‌های آموزشی، استفاده از توان و ظرفیت سفیران سلامت دانش آموزی و دانشجویی در پایگاه‌ها و کانون‌های اوقات فراغت، اجرای مسابقه، جشنواره، نمایشگاه و… و اهدا جوایز به نفرات برتر، ترویج برنامه‌های سلامت محور با شرکت در برنامه‌های شاد و آموزنده از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه خواهد بود.

شکیبا خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان استان کرمانشاه در کلاس‌های طرح اوقات فراغت توسط کارشناسان بهداشتی تحت آموزش قرار گیرند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا