شهرستان ها

تمام دستگاه‌های استان سمنان برای پیشگیری از حریق مراتع بسیج شوند

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به افزایش دما، احتمال حریق در حوزه منابع طبیعی استان را یادآور شد و گفت: دستگاه‌های متولی و تیم مدیریت بحران برای پیشگیری وقوع حریق بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی ظهر یک شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دادگستری استان سمنان ضمن بیان اینکه همه ساله طی این ایام گرم سال احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان وجود دارد، ابراز داشت: از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود در این زمینه حفظ و حراست بیشتری را اعمال کنند.

وی ضمن بیان اینکه نگهداری و بهره برداری اصولی از مواهب و نعمات خدادادی یک وظیفه‌ای که بر عهده تک تک افراد جامعه است، افزود: برای شکر گذاری از این موهبت باید مراتب حفظ و نگهداری این تنوع ارزشمند جانوری و گیاهی در استان سمنان به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه طی این روزها با هشدارهای هواشناسی پیرامون افزایش دما و کاهش رطوبت و وزش بادهای گرم مواجه هستیم، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا مدیریت بحران استانداری سمنان در آمادگی کامل به سر برده و دستگاه‌های متولی را برای حفاظت و صیانت از عرصه بسیج کند.

عبدالهی ضمن بیان اینکه کوچک‌ترین بی احتیاطی و عدم رعایت ایمنی آسیب و خسارات هنگفتی را به بار خواهد آورد، تصریح کرد: از این رو برخورد قانونی با مرتکبین حریق جنگل و مراتع استان سمنان صورت می‌گیرد.

وی ضمن بیان اینکه گردشگران، کشاورزان و دامداران باید به صورت جدی برای حفاظت از زیستگاه‌ها حساسیت لازم را داشته باشند، افزود: فرد، گروه یا ارگانی که زمینه بروز حریق در بیشه زار، مراتع و جنگل‌های استان را فراهم کند مجرم این و برابر قانون با او رفتار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا