شهرستان ها

تملک اراضی سد کوثر با ۵۰ میلیارد تومان انجام می‌شود

خلخال- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه تملک اراضی محدوده سد کوثر با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به انجام رسیده و آبگیری سد را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، میرغنی نظری عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند احداث پایاب سد کوثر اظهار کرد: نخستین تونل سد کوثر به طول ۸۰۰ متر در حال اتمام حفاری است و حفاری تونل دوم نیز شروع شده است.

وی تصریح کرد: تونل دوم نیز به طول ۱۳۰ متر به انجام رسیده و ادامه فعالیت را با تلاش شبانه‌روزی متخصصان امور آب، شرکت آب منطقه‌ای استان شاهد هستیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاشگران این عرصه در هوای سرد ۲۰ درجه‌ای منطقه پروژه را تعطیل نکرده و حفاری تونل‌ها را با سرعت انجام می‌دهند که امیدواریم هر چه سریع‌تر اتمام حفاری تونل و تکمیل سامانه انتقال را شاهد باشیم.

نظری افزود: در قالب سامانه انتقال قرار است پنج هزار و ۱۰۰ متر لوله‌گذاری انجام شود تا ما خردادماه سال آینده شاهد تکمیل تونل دوم و سامانه انتقال باشیم.

وی از پیگیری‌ها برای تأمین ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با هدف تکمیل فرآیندهای مختلف این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان نیز با توافق وزارت نیرو برای ادامه تملک اراضی محدوده سد کوثر اختصاص یافته که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مبلغ پرداخت شود.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با این اقدام امیدواریم تا پایان امسال آبگیری سد به شکل کامل انجام شده و باغداران و زارعین از آّب سد کوثر تا سال زراعی جاری استفاده کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهره‌گیری از آب این سد اراضی منطقه را احیا کرده و زمینه توسعه کشت و زرع مناسب را در کنار باغداری با ارزش افزوده بالاتر فراهم می‌آورد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا