شهرستان ها

تمهیدات لازم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در اردبیل اتخاذ شده است

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: مذاکرات لازم برای ۵ مورد طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده و تمهیدات ضروری برای جذب سرمایه اتخاذ شده است.

یعثوب نژادمحمّد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جلب سرمایه‌گذاران خارجی نقش مهمی در رشد و شکوفایی حوزه‌های اقتصادی دارد، اظهار کرد: مذاکرات لازم برای ۵ مورد طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده و تمهیدات ضروری برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار خارجی اتخاذ شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون به مشکلات بیش از ۵۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی به صورت حضوری رسیدگی شده است و در نظر داریم از سرمایه‌گذاران علاوه بر تامین منابع مالی در بخش‌های مختلف دیگر نیز حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم زمینه جذب سرمایه‌گذاران بیش‌تری را در سطح استان به وجود بیاوریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به پایش مستمر مصوبات هیات مقررات‌زدایی ادامه داد: تاکنون ۴۵ مورد قوانین و مقررات مخل کسب و کار شناسایی و تصمیمات لازم برای حل آنها گرفته شده است.

نژادمحمد تصریح کرد: ۳۰ طرح مهم اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهم کشاورزی، صنعت و گردشگری که مکان‌یابی شده و امکان سنجی آنها مطالعه و مجوزهای بی نام صادر شده، در سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان بارگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در مرحله بهره‌برداری قرار دارد، گفت: علاقمندان با مراجعه به سامانه می‌توانند از آخرین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، قوانین و مشوق‌های در نظر گرفته شده اطلاع کسب کنند، همچنین نسخه موبایلی این سامانه نیز با نام «همراه سرمایه گذار» با ابتکار این اداره کل برای اولین بار در سطح کشور تهیه شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا