شهرستان ها

تنش آبی در گچساران کاهش خواهد یافت/ تخصیص ۲٠ میلیارد تومان اعتبار

یاسوج_ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنش آبی در گچساران با توسعه زیرساختی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، امید صالحی بعد از ظهر دوشنبه حاشیه در بازدید استاندار و دیگر مسئولان استانی از ایستگاه‌های پمپاژ آب سعادت آباد و خیرآباد شهرستان گچساران گفت: ۲۰ میلیارد تومان از محل تنش زدایی برای ساماندهی وضعیت آب گچساران اخذ شد.

صالحی تصریح کرد: این ۲۰ میلیارد تومان برای ارتقا و افزایش تولید آب این ایستگاه‌ها با ایجاد ۳ چاهک و ۳ الکترو پمپ شناور و در نهایت افزایش ظرفیت تولید آب از حدود ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه تخصیص داده می‌شود.

مدیرعامل آبفا استان گفت: برآورد چاه و پمپ‌ها بر روی سامانه قرار گرفته و این نوید را به مردم شریف این منطقه می‌دهیم که به زودی کار آغاز و با این افزایش ظرفیت آب ان شا الله تنش آبی در این منطقه به کمترین سطح خود می‌رسد.

صالحی به اعتبارات بخش فاضلاب در شهر دوگنبدان اشاره و گفت: ردیف اعتبار تصفیه خانه فاضلاب شهر صفر بود که در ۳ ماهه اخیر در وهله اول ۱۴ میلیارد و اخیراً نیز ۲۵ میلیارد تومان «مجموعاً ۳۹ میلیارد تومان» اعتبار با تلاش‌های استاندار و نماینده شهرستان در مجلس جذب شد.

صالحی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی متعلق به شهرستان‌های گچساران و باشت است و از اعتبارات نفت نیز ۸ میلیارد تومان برای اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرستان گچساران مصوب شده است.

مقام ارشد آب و فاضلاب استان گفت: یکی از اقدامات ما در همین مدت کوتاه ۴ ماهه سامان‌دهی اعتبارات بود.

وی افزود: نه تنها برای این شهرستان که در همه استان سعی کردیم حقوق همه رعایت شود تا هیچ منطقه‌ای از توسعه و آبادانی که حقش است عقب نیفتد.

صالحی در خصوص قطعی‌های آب در شهرستان گچساران گفت: علت قطعی آب به قطعی مکرر برق بر می‌گردد، وقتی حتی ۱ ساعت قطع برق رخ دهد تا ۹ ایستگاه پمپاژ آب وصل و مخازن آبگیری و آب به سمت شهر و روستاها سرازیر شود، حدود ۶ ساعت زمان می‌برد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا