شهرستان ها

تنها استخر شنای شهر شوش همچنان در انتظار بازگشایی

شوش- استخر شنای سرپوشیده شوش به دلیل تعمیرات و بازسازی تعطیل مانده و با گذشت پنج سال از وعده‌های مسئولان اما بازگشایی نشده و مردم و به‌ویژه جوانان در انتظار بازگشایی درهای استخر شهر هستند.

به گزارش مهر – گروه استان‌ها: استخر سرپوشیده «یادگار امام» در شهر شوش که در سال ۱۳۷۶ به بهره‌برداری رسید و پس از سال‌ها فعالیت به دلیل فرسودگی تجهیزات موتورخانه، تأسیسات، بازسازی سقف و… بار دیگر تعطیل شد

سال ۱۳۹۷ پروژه تعمیر و بازسازی استخر مذکور در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل برخی مشکلات از جمله نبود اعتبارات تنها استخر سرپوشیده در شهرستان شوش از سوی پیمانکار تعطیل شد.

تعداد زیادی از مردم به‌ویژه جوانان علاقه‌مند به شنا در شوش از تنها استخر سرپوشیده شوش تا قبل از تعطیل شدن استفاده می‌کردند چرا که «شنا» از ورزش‌های پرطرفدار است که جوانان و نوجوانان از آن استقبال زیادی می‌کنند؛ همچنین به‌منظور استفاده‌های درمانی مورد توجه سالمندان و مردم قرار می‌گیرد.

یکی از شهروندان شوشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خیلی از شهروندان برای مشکلات جسمی به آب‌درمانی نیاز دارند که با تعطیلی استخر مجبور هستند به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

وی گفت: حدود پنج سال است که استخر شوش به دلیل تعمیر و بازسازی به حال خود رها شده و مسئولان هر مدت نیز خبر از بازگشایی این استخر می‌دهند اما تا به امروز هیچ خبری از بازگشایی آن نیست.

این شهروند شوشی تأکید کرد: همه ساله تعدادی از شهروندان به‌خصوص جوانان به‌واسطه غرق‌شدگی در رودخانه‌های اطراف شهر شوش جان خود را از دست می‌دهند؛ این امر نشان می‌دهد که برای تفریح آبی شهروندان در روزهای گرم تابستان باید تدبیری اندیشیده شود تا شاهد حوادث تلخ در کانال‌های روباز و رودخانه‌های شهر شوش نباشیم.

یکی دیگر از شهروندان شوشی به خبرنگار مهر بیان کرد: چند سال از بسته شدن استخر شوش به دلیل تعمیرات و بازسازی آن می‌گذرد اما همچنان استخر شوش راه‌اندازی نشده که در این خصوص از مسئولان شهرستان می‌خواهیم به فکر مردم باشند و این استخر را که واقعاً برای مردم نیاز است، مجدداً بازگشایی کنند.

وی گفت: این وضعیت مناسب مردم نیست و امید است که مسئولان در راستای حل مسائل و مشکلات مردم نیز قدم بردارند.

وجود عقب‌ماندگی امکانات ورزشی در شوش

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خردادماه ۱۴۰۱ در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه ورزش و جوانان شهرستان شوش اظهار کرد: این حجم از عقب‌ماندگی در زمینه امکانات ورزشی شهرستان شوش با وجود اعتبارات اندک در مدت یک یا دو سال قابل جبران نیست.

حمید بنی تمیم گفت: امیدواریم بتوانیم با سرعت اقداماتی را در زمینه توسعه برخی زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان شوش انجام دهیم.

وی با اشاره به پروژه تعمیرات و بازسازی استخر شوش افزود: کارهای مناقصه استخر شوش انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که فاز نخست این پروژه به‌عنوان یکی از مطالبات جامعه ورزش این شهرستان ظرف ۱۰ روز آینده آغاز بشود.

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی استخر شوش

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس در این زمینه اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها و نشست‌های مستمر و در پی سفر وزیر ورزش به شوش پروژه تعمیرات و بازسازی استخر شوش پس از سال‌ها توقف بار دیگر آغاز شد که امروز شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه هستیم.

محمد کعب عمیر گفت: ۲۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل پروژه استخر شوش از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اختصاص یافته که امید است با تزریق این اعتبار شاهد تکمیل و راه‌اندازی پروژه مذکور در روزهای آینده باشیم.

وی گفت: راه‌اندازی مجدد استخر شوش یکی از مطالبات شهروندان بخصوص قشر جوان و نوجوان بود که امیدواریم با تلاش و همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان شاهد تکمیل این پروژه در روزهای آینده باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا