شهرستان ها

تنها ۲۳.۹ درصد از حجم سدهای خراسان‌جنوبی آب دارد

بیرجند-مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: مخازن سدهای خراسان‌جنوبی در حال حاضر ۱۷.۴ میلیون متر مکعب آب دارد که به معنای پر بودن ۲۳.۹ درصد از حجم کلی سدهای استان است.

سعید سروری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر حجم فعلی آب ذخیره در مخازن سدهای خراسان‌جنوبی ۱۷.۴ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته در این زمان ۱۷.۹ میلیون متر مکعب بوده است و در واقع به حدود سال قبل رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با توجه به بارندگی‌های چند روز اول اسفند ۲۳.۹ درصد از مخازن خراسان‌جنوبی ذخیره آب دارند.

سروری درباره وضعیت هر کدام از سدهای مخزنی در خراسان‌جنوبی گفت: سد رزه شهرستان درمیان در حال حاضر ۷.۶۰ میلیون متر مکعب آب دارد که به معنای پر بودن ۳۱.۴۶ درصد حجم مخزن این سد است و سد دره بید شهرستان طبس نیز تنها ۷.۶۲ درصد از مخزن آن آب دارد.

وی گفت: سد نهرین شهرستان طبس که یکی از مهمترین سدهای این شهرستان است نیز در حال حاضر ۱.۹۸ میلیون متر مکعب (پر بودن ۴۰.۷۴ درصد حجم سد) آب دارد که این میزان در سال گذشته در همین زمان ۲.۲۶ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سد فرخی شهرستان قاین نیز ۲.۹۰ میلیون متر مکعب آب دارد، اظهار کرد: این میزان به معنای پر بودن ۳۲.۸۴ درصد از حجم مخزن فرخی شهرستان قاین است.

سروری ادامه‌داد: تنها ۳۸.۰۱ درصد از حجم مخزن شهید پارسا در شهرستان درمیان آب دارد که به معنای ذخیره ۱.۵۷ میلیون کمتر مکعب آب در این سد است.

وی با بیان اینکه تنها ۴.۸۹ درصد مخزن سد کریت شهرستان طبس آب دارد، گفت: در سد حاجی آباد شهرستان زیرکوه نیز ۰.۸۲ متر مکعب آب ذخیره است که به معنای پر بودن ۱۷.۸۳ درصد از حجم مخزن این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: سد سیاهو در شهرستان سربیشه نیز ۱.۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که به معنای پر بودن ۱۰.۵۸ درصد از حجم این سد است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا