شهرستان ها

توجه به ظرفیت های فناوری نوین نقطه قوت برنامه هفتم توسعه است

اراک – استاندار مرکزی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به مقوله تحقیق و توسعه ویژه است، گفت: توجه به ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و پژوهش نقطه قوت برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از واحدهای برتر تحقیق و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: راه حل خام فروشی انواع محصولات, تحقیق و پژوهش است که در این راستا توجه به نگاه فناورانه و عملیاتی کردن راهبردهای مقام معظم رهبری در اقتصاد دانش بنیان، ضروری است.

استاندار مرکزی با تاکید بر تعامل بین محققان و پژوهشگران توسعه استان مرکزی با بخش دولتی و دانشگاه‌ها گفت: تحقق این مهم موجب دستیابی به جایگاه‌های بالاتری در حوزه‌های مهمی مانند اقتصادی می‌شود.

وی گفت: مواجه دنیا با عدم قطعیت در آینده‌ای نه چندان دور یعنی آینده غیرقابل پیش بینی و غیرقطعی است.

مخلص‌الائمه، عدم قطعیت در حوزه‌های راهبردی را شامل وضعیت، تأثیر و پاسخ بیان کرد و افزود: یکی از راهکارهای مهم در این زمینه تحقیق، توسعه و افزایش توان و قابلیت برای شرایط غیرقطعی پیش‌رو است.

استاندار مرکزی بیان کرد: عدم درک مناسب بنگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها از این وضعیت و نگاه سنتی به فعالیت‌های خود، آنها را با آسیب شدید مواجه می‌کند و مقابله با این آسیب، نیازمند تغییر راهبردی است.

مخلص الائمه گفت: برای تحقق تحقیق و توسعه به ظرفیت‌های مناسبی در قانون اشاره شده که باید دستور کار جامعه هدف قرار گیرد.

وی یادآور شد: درآمدهای مالیاتی استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون محقق شده است.

انتخاب ۱۲ واحد برتر تحقیق و توسعه در استان مرکزی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این آئین با اشاره به ضرورت تحقیق و پژوهش گفت: واحدهای تولیدی باید به تحقیق و توسعه توجه ویژه داشته باشند.

علی جودکی از انتخاب ۱۲ واحد استان مرکزی به عنوان واحدهای برتر تحقیق و توسعه در سال جاری خبر داد و افزود: تحقیق و پژوهش موجب کاهش فاصله با تکنولوژی‌های روز دنیا می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا