شهرستان ها

توجه به محیط زیست دغدغه نمایش «زنده بود»

اصفهان – کارگردان و نویسنده نمایش خیابانی «زنده بود» گفت: توجه به محیط زیست، معضل خشکی زاینده رود و فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست دغدغه نمایش «زنده بود» است.

فرامرز غلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون حضور این نمایش در جشنواره خندستان، اظهار داشت: توجه به محیط زیست، معضل خشکی زاینده رود و فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست دغدغه نمایش «زنده بود» است.

فرامرز غلامیان که از ۱۸ سالگی فعالیت هنری خود در عرصه تئاتر را آغاز کرده است و ۲۲ سال سابقه کار هنری را در کارنامه دارد، افزود: نمایش خیابانی ” زنده بود” بیست و پنجمین اثر تولیدی من بشمار می‌رود که موضوع نمایش به خشکی زاینده رود و موجودات زنده‌ای که در زاینده رود زندگی می‌کردند و بر اثر خشکسالی اتفاقات ناگواری برای آنها رخ می‌دهد و زندگی‌شان روبه مرگ است، می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در ادامه داستان آب به زاینده رود باز می‌شود، تصریح کرد: موضوع نمایش به محیط زیست و خشکی آب زاینده رود اشاره دارد و به محیط زیست و نریختن زباله در زاینده رود خشک توجه می‌کند.

کارگردان و نویسنده نمایش خیابانی و عروسکی «زنده بود» خاطرنشان کرد: زمین متعلق به همه موجودات زنده است که انسان‌ها آن را تسخیر کرده‌اند و نمایش یاد شده به این موضوع نیز پرداخته است.

وی گفت: علت پرداختن به موضوع زاینده رود، کم آب شدن بیشتر رودخانه‌ها در کشور همچون کم آب شدن رود کارون و از همه مهمتر مساله آلودگی محیط زیست، دریا و رودخانه‌ها است که در تمام دنیا این معضل وجود دارد.

غلامیان تصریح کرد: ریختن زباله توسط مردم کنار ساحل و در رودخانه‌های خشک شده و کم آب شدن زاینده رود و کارون درد مشترک مردم کشور ما است که باید برای رفع آنها چاره اندیشی و فرهنگ سازی شود.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: جشنواره خندستان با محوریت زاینده رود، یکی از راهکارهای فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی و توجه به بحران آب و خشکسالی زاینده رود به عنوان مطالبه‌ای ملی است.

وی گفت: در این نمایش ساغر تیزرو به عنوان مدیر صحنه و مدیر برنامه ریزی، علی فردینی دستیار کارگردان، مهری حقیقی افکتور گروه را یاری می‌کنند و علی فردینی، مهرسا امانی، ساغر تیزرو، رونیکا معینی، آییدا کیانی تبار و ساغر ابراهیمی نیز بازی می‌کنند و عروسک سازی نیز توسط خودم، علی فردینی و ساغر تیزرو انجام شده است.

غلامیان اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست نیاز به فرهنگ سازی دارد که این کار با زبان هنر نمایشی تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهد داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا