شهرستان ها

توجه به واحدهای تولیدی صادرات محور در حوزه کشاورزی لرستان

خرم‌آباد – رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توجه به واحدهای تولیدی صادرات محور در حوزه کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز شنبه در جلسه کارگروه استانی صدور مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به‌ضرورت نگاه ویژه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: در ابتدای کار اقدامات کارشناسی بسیار مهم و مؤثر است؛ زیرا جهت‌گیری پرونده را تا انتها مشخص می‌کند.

محدودیتی برای ورود و جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد

وی ادامه داد: دقت نظر بایستی مدنظر قرار گیرد زیرا می‌تواند برای افراد تصمیم‌گیرنده کارگشا باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: در برخورد با سرمایه‌گذار، تسهیل بروکراسی و عدم سنگ‌اندازی و… بسیار مهم است و بایستی شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که سرمایه‌گذار برای فعالیت در حوزه کشاورزی رغبت داشته باشد.

شاهرخی، افزود: اگر بنا است توسعه پیدا کنیم و به توسعه و اشتغال پایدار دست پیدا کنیم، راهی جز ورود سرمایه‌گذاران به استان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: دولت نمی‌تواند در تمامی حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند و باید با استفاده از توان، دانش و ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم در جهت توسعه اقدامات اساسی را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: در حال حاضر در تمامی حوزه‌ها و زیر مجموعه‌ها محدودیتی برای ورود و جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد و انتظار بر این است سرمایه‌گذار در هر حوزه‌ای از دست نرود.

توجه ویژه به واحدهای صادرات محور

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه ویژه به واحدهای صادرات محور، اظهار کرد: لازم است تا واحدها بعد از کسب مجوز استاندارد، در راستای برندسازی اقدام کنند تا سازمان جهاد کشاورزی نیز در راستای واحدهای صادرات محور و دارای توجیه اقتصادی بالا حمایت کند.

وی ادامه داد: در این راستا یک زنجیره تشکیل می‌شود و در تمامی طول دوره این زنجیره، سازمان جهاد کشاورزی نقش خود را به‌خوبی ایفا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: سعی کنیم کارها زنجیره ارزش داشته باشند و این خلاقیت و همکاری را می‌طلبد که به بخش صنایع کمک شود.

شاهرخی، گفت: لازم است تا جلسات به‌صورت مکرر برگزار شوند و درصورتی‌که شرایط برگزاری جلسه به‌صورت فیزیکی وجود ندارد از وبینار استفاده شود تا از نقطه‌نظرات و پیگیری‌ها مطلع و بتوان کارها را با سرعت بیشتری پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی متولی تولید است و با صدور مجوز در پهنه کشاورزی، تیرخلاص به بخش کشاورزی آن بخش و منطقه زده می‌شود و یکپارچه‌سازی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: لذا همکاران باید مدنظر داشته باشند تا از صدور مجوز در پهنه‌های کشاورزی خودداری کنند.

شاهرخی به یکپارچه‌سازی اراضی نیز گریزی زد و گفت: سیاست اصلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان؛ یکپارچه‌سازی اراضی است و به تمام شهرستان‌ها اعلام شده است.

وی افزود: هر شهرستان در سال ۱۴۰۲ ملزم شده است که یک یکپارچه‌سازی حتماً انجام دهند و باید تا پایان سال ۱۱ پهنه یکپارچه‌سازی شده داشته باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا