شهرستان ها

توجه به کیفی‌بخشی زندگی زناشویی در باشگاه اجتماعی باهم

مدیر فرهنگسرای خانواده مشهد مطرح کرد؛

مدیر فرهنگسرای خانواده مشهد گفت: باشگاه اجتماعی همسران مشهد «باهم» را تعریف کردیم تا بتوانیم از یک سو طلاق را کنترل کنیم و از سوی دیگر، به زندگی مشترک زوجین جوان، کیفیت‌ ببخشیم.


به گزارش ایلنا از مشهد، عباس نظافت در جشن ازدواج که به مناسبت سالروز ازدواج امام‌علی(ع) و حضرت فاطمه، ویژه اعضای باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار شد، اظهارکرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ هزار واقعه ازدواج در مشهد ثبت شده؛ براساس آمار، از هر ۵ ازدواج، یک مورد آن منتج به طلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه چنین آماری زیبنده شهر امام‌رضا(ع) نیست، گفت: برهمین اساس، پژوهشی را با همکاری دانشگاه فردوسی آغاز کردیم تا دلایل طلاق عاطفی و محضری در بین زوجین را بررسی کند.

مدیر فرهنگسرای خانواده افزود: بررسی‌ها نشان داد که عمده طلاق‌ها ریشه در ۵ باور ارتباطی غلط داشت؛ ۶۵ درصد از زوجین جوان، برخوردار از سطح تحصیلات لیسانس به بالا هستند و لذا آموزش‌پذیر نیستند.

نظافت تصریح کرد: این افراد گمان می‌کنند که تحصیلات آنها موجب شده نسبت به آموزش‌های مربوط به ازدواج بی‌نیاز باشند درصورتیکه سواد زندگی متفاوت از سواد دانشگاهی و آکادمیک است.

وی گفت: باشگاه اجتماعی همسران مشهد «باهم» را تعریف کردیم تا بتوانیم از یکسو طلاق را کنترل کنیم و از سوی دیگر، به زندگی مشترک زوجین جوان، کیفیت‌ ببخشیم؛ این رویکرد را در قالب‌های آموزشی مختلف اعم از تماشای فیلم، اردوهای آموزشی تفریحی، جشن و … دنبال کرده‌ایم.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا