شهرستان ها

توجه مان را به مناطق محروم معطوف می‌کنیم


مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مردم مناطق کم برخوردار دارد و در راستای تحقق عدالت اجتماعی گام های اساسی بر می‌داریم.

بیت الله برقراری در نشست خبری صبح امروز که به صورت ویدیو کنفرانش با اصحاب رسانه سراسر کشور، برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در سیستان و بلوچستان، مبنی بر برنامه‌های این صندوق برای تخفیف‌های بیمه‌ای برای سیستان و بلوچستان گفت: برای استان های کم برخوردار نگاه مان  ویژه است‌. براساس اسناد بالادستی باید کسانی که نیازمند دریافت یارانه دولت برای بیمه هستند در اولویت قرار بگیرند و این صندوق هم استقبال می‌کند. لذا تلاش مدیریت و کارگزاران استان برای بیمه شدن افراد بیشتری در استان، حائز اهمیت است.

برقراری  افزود: هر چقدر بیمه شده جدید در سیستان و بلوچستان جذب شود سهم دولت را از طریق بودجه را در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت می کنیم و سیستان و بلوچستان را در اولویت قرار می دهیم.
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه های این صندوق در جهت فرهنگ سازی بیمه صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر، افزود: در بحث تبلیغات که اقتضایی است می‌توانیم در استان های کم برخوردار گام های اساسی برداریم. هرچقدر بیمه شده جدید جذب شود ما اولویت پرداخت سهم دولتی مان را به مناطق محروم اختصاص می دهیم.
برقراری در ادامه گفت: هرچقدر مستمری بگیر داریم، وام و تسهیلات بانکی را در اختیار این افراد قرار می‌دهیم و هرچقدر جذب بیمه شده داشته باشیم دولت به سرعت سهم خود را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: ما برای این استان گام های اساسی برداشته‌ایم، سفرهای استانی هم به استان سیستان و بلوچستان زیاد بوده و هرکاری از دست مان برآید انجام خواهیم داد.

برقراری افزود: افرادی که روستایی، عشایر و کشاورز هستند را بیمه می کنیم و در هر جایی ساکن باشند فرقی ندارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد: مدیر صندوق سیستان و بلوچستان تلاش کند و ما هم توجه مان را به مناطق محروم معطوف می کنیم و در راستای اصل نیازمندی ها و تحقق عدالت اجتماعی گام برمی داریم.

وی گفت: در این خصوص با معاونت روستایی ریاست جمهوری تفاهم نامه های مختلفی داریم و برنامه های بسیار خوبی مد نظر است و برای جذب ترغیب می کنیم و هر چقدر مناطق محروم در این صندوق عضو شوند در آینده از خدمات صندوق بهره مند خواهند شد‌.

برقراری خاطر نشان کرد: توقع داریم تلاش مدیر و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان بیشتر شود و در مقابل هم دولت در کنار استان خواهد ایستاد.
وی‌ در ادامه گفت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی همگانی است و دولت مکلف است که این را برای آحاد جامعه آن را فراهم کند. بیمه‌های دیگری که وجود دارند اجباری هستند و بسیاری از کشاورزان و عشایران پوشش بیمه‌ای نداشتند؛ چراکه صندوقی برای این کار تاسیس نشده بود.
وی افزود: قانون ساختار و نظام جامع تامین اجتماعی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد تا به واسطه آن کشاورزان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بتوانند خودشان را به صورت اختیاری بیمه اجتماعی کنند.
برقراری تاکید کرد: کسانی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو می‌شوند و تحت پوشش قرار می‌گیرند خدماتی را دریافت می‌کنند. یکی از خدمات حقوق مستمری است. دومین مزیت این است که فرد می‌تواند مستمری از کارافتادگی دریافت کند. در نهایت اینکه اگر کسی بیمه شد و فوت کرد مستمری وی به بازماندگان تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: درمان این جامعه هدف توسط بیمه سلامت انجام می‌شود و دولت به این مساله عنایت ویژه‌ای دارد. تنها مورد بیمه تکمیلی بود که این امکان را فراهم کردیم تا در سال آینده همه اعضای صندوق تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.
برقراری با تاکید بر اینکه اکنون به سمت کفایت مستمری و ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در حرکت هستیم، افزود: دو قسمت از حق بیمه این صندوق را جمهوری اسلامی پرداخت می‌کند و به عنوان کارفرما از روستاییان و عشایر حمایت می‌کند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا