شهرستان ها

توزیع روزانه ۵ تُن یخ به همت موکب اوقاف ایلام در مهران

ایلام-مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام از عرضه روزانه پنج تُن یخ به همت موکب اوقاف ایلام در مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی عزیزی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خریداری دستگاه یخ ساز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال روزانه پنج تُن یخ در مهران تولید و عرضه می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این آشپزخانه مرکزی این اداره کل نیز در مرز مهران دایر و از روز چهارم شهریورماه روزانه ۱۵ هزار پرس غذا پخت و بین زائران توزیع می‌شود.

حجت الاسلام عزیزی اضافه کرد: علاوه بر پخت غذا با میان وعده نیز شامل شربت، چای، آب و غیره از زائران حسینی پذیرایی می‌شود.

به گفته وی، یکی دیگر از خدمات این اداره کل در مرز مهران برپایی نانوایی سنتی توسط استان خراسان شمالی است که جمعی از بانوان کار پخت نان برای زائران را انجام می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام بیان کرد: این اداره کل در مجموع ۱۲ موکب در شهرستانهای مختلف استان داشته که از طریق پنج استان معین شامل سمنان، گلستان، خراسان شمالی، گیلان و اصفهان به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: همچنین از ظرفیت تمامی اماکن مذهبی استان نظیر مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و… برای اسکان و پذیرایی زوار اربعین در استان و به خصوص مرز مهران استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیشتر اماکن مذهبی استان برای اسکان زوار اربعین به سیستم‌های سرمایشی تجهیز شده و امسال نیز تعدادی از اماکن مذهبی به سیستم‌های سرمایشی تجهیز می‌شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا